امام جمعه دیهوک در شهرستان طبس گفت: خیرین امسال ۷۵۰ میلیون ریال در اختیار شورای خیرین سلامت این بخش قرار دادند که از این محل، تجهیزات متعدد پزشکی خریداری و تحویل مرکز خدمات جامع سلامت دیهوک شده است.

حجت‌ الاسلام ابوالقاسم صادقی روز جمعه افزود: شورای خیرین سلامت دیهوک از محل کمک‌های مردمی اقدام به خریداری تجهیزاتی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز، دستگاه پالس اکسی‌متر و دستگاه تب‌سنج کرده است.

وی گفت: علاوه بر این یک دستگاه فتوتراپی نیز به ارزش ۶۰ میلیون ریال اهدا و تحویل مرکز خدمات جامع سلامت دیهوک شده است.

رییس شورای خیرین سلامت بخش دیهوک شهرستان طبس ادامه داد: این شورا در حال حاضر برای خرید دستگاه بیلی روبین‌چک به مبلغ ۶۴۰ میلیون ریال که برای سنجش زردی نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیازمند ۲۶۰ میلیون ریال دیگر است که امیدواریم با همت خیرین و نیکوکاران، مبلغ باقیمانده تامین و این دستگاه نیز خریداری شود.

وی از افرادی که قصد صرف هزینه مراسم ترحیم اموات برای امور خداپسندانه را دارند خواست اولویت کمک‌های خود را به ویژه در شرایط کرونایی برای حوزه بهداشت و درمان قرار دهند.

حجت الاسلام صادقی گفت: مردم و خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۳۷۳۴۴۱ به نام شورای خیرین سلامت دیهوک در اختیار این شورا قرار دهند تا برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه شود.

شهرستان طبس با ۵۶ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۷۳ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک است که شهر دیهوک مرکز بخش دیهوک در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر طبس قرار دارد.