فرماندار خوسف نیز در  نشست ستاد توسعه گلخانه‌­های خوسف گفت: مجتمع گلخانه‌­ای محمدیه این شهرستان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان بزرگترین مجتمع گلخانه‌­ای استان، ۵۴ واحد پیش‌بینی شده که از این میزان ۳۴ واحد واگذار و ۲۰ واحد نیز فعال است.

محمد شفیعی ادامه داد: به علت کمبود میزان آب برداشتی امکان واگذاری مابقی واحدها وجود نداشته که با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته میزان آب برداشتی از این مجتمع از ۲ لیتر بر ثانیه به ۵ لیتر و با دستور استاندار این میزان به ۱۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرده است که با این میزان مابقی این واحدها نیز به‌زودی واگذار خواهد شد.

وی یادآور شد: تفاهم‌نامه منعقد شده در خصوص نهضت گلخانه‌ای و همچنین تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸، فرصتی مناسب جهت توسعه ایجاد گلخانه­‌ها را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه توسط مرکز تحقیقات کشاورزی در محمدیه کارهای بسیار خوبی با کشت‌های نمونه‌ پنبه مله و گل نرگس به عنوان دو محصول استراتژیک خوسف شروع شده است افزود: امیدواریم در سال‌های آتی با سطح زیر کشت بیشتری  این امر ادامه داشته باشد.

شفیعی، آموزش را حلقه مفقوده در زمینه توسعه و افزایش گلخانه‌­ها دانست و بیان کرد: بایستی در زمینه آموزش کشاورزان اقدامات کاربردی توسط سازمان جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

فرماندار خوسف گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، خشکسالی‌های چندین ساله و شرایط آب و هوایی و توسعه گلخانه‌ها، فرصت مناسبی را برای افزایش درآمد و تولید محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در زمینه نهضت توسعه و افزایش گلخانه‌ها باید میزان ۱۲۵ هکتار که متناسب با دو بخش شهرستان و توسط شرکت‌های تعاونی امور عشایری، تعاون روستایی و شهرداری خوسف و دهیاری­‌ها، کشاورزان به صورت برنامه‌ه­ای مدون و زمان‌بندی شده است در مدت دو سال پیگیری شود.

تفاهم‌نامه توسعه کشت گلخانه‌ه­ا با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت‌­های شهرک‌های کشاورزی برای احداث و توسعه هزار هکتار گلخانه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شده است.

با توجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی در مناطق روستایی ساکن هستند و شغل اکثر آنان کشاورزی و دامداری است و از طرفی با خشکسالی‌های ۲۰ ساله، توسعه گلخانه‌­ها می‌تواند زمینه مناسبی برای افزایش درآمد روستاییان باشد.

شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.