سرپرست استانداری خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت از توفیقات دولت در خدمت به مردم است و خوشبختانه در این زمینه خوب کار شد.

 ناصر خوش خبر در دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: خدمات بیمه سلامت، رضایتمندی مردم را به همراه داشته است.

وی ضمن تبریک هفته بیمه سلامت (سوم تا نهم آبان)، از اقدامات مدیریت و تمامی همکاران اداره کل بیمه سلامت استان در راستای خدمات‌رسانی به مردم تشکر و قدردانی کرد.

سرپرست استانداری خراسان جنوبی به موضوع اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در جهت آگاه‌سازی و توانمندسازی مردم، اطلاع‌رسانی و تبلیغات نقش بسیار مهم و بسزایی دارد.

وی از آمادگی همکاری مجموعه استانداری برای آگاهی‌بخشی به جامعه درخصوص اهمیت بیمه و خدمات بیمه سلامت گفت و افزود: برای اجرای هر قانون یا طرحی در راستای خدمات‌رسانی به مردم، باید به دنبال بهترین و آسان‌ترین روش رفت و آن را جایگزین روش‌های نامناسب کرد.

خوش خبر اظهار داشت: در حال حاضر، الکترونیکی کردن خدمات، دسترسی مردم را به سرویس‌ها آسان‌تر می‌کند.

وی گفت: در شرایط کنونی جامعه و با وجود شیوع بیماری کرونا، مردم نگرانی‌های خاصی دارند و ما نباید کاری کنیم که به این اضطراب‌ها افزوده شود.

سرپرست استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: در این شرایط باید تلاش کنیم خدمات به بهترین نحو ممکن انجام شود و آنچه در موقعیت کنونی اهمیت دارد، حرکت به سمت ارائه خدمات به شکل الکترونیکی با شتاب بیشتر است.

وی افزود: اینکه در اداره کل بیمه سلامت، پرداخت مطالبات مربوط به نسخ الکترونیکی به موقع انجام می‌شود کار بسیار خوبی است که می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند تا مردم نیز بتوانند خدمات مورد نیازشان را آسان‌تر دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی نیز ضمن تشریح اقدامات این حوزه گفت: در حال حاضر ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی معادل ۴۶۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

علی اربابی افزود: تاکنون بالغ بر ۶۰ هزار نفر در سطح استان رفع همپوشانی شده‌اند که هم آمار تحت پوشش بیمه سلامت به واقعیت نزدیک‌تر شده و هم افراد چند بیمه‌ای به حداقل رسیده‌اند.