بیش از ۷۰۰ فعالیت در سامانه شناسایی و توانمندسازی استعدادهای برتر (شتاب) دانشگاه بیرجند ثبت شد و ۳۳ نفر از دانشجویان در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزیده شدند.

، طرح شتاب در راستای شناسایی، حمایت و توانمندسازی دانشجویان ممتاز دانشگاه بیرجند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و به منظور فراهم آوردن امکانات و تسهیلات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برای هدایت هدفمند دانشجویان ممتاز برای اولین بار در سال تحصیلی گذشته اجرا شد.

۱۳۸ دانشجوی برتر در طرح شتاب شرکت کردند و بیش از ۷۰۰ فعالیت ثبت شد که در نهایت ۳۳ نفر از دانشجویان در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی برگزیده شدند.

همچنین از این تعداد ۲ نفر شامل میثم غلام‌پور و صابر شفیعی از گروه آموزشی علوم تربیتی رشته برنامه‌ریزی درسی موفق به کسب بالاترین امتیاز در بخش پژوهش شدند و نشان زنده‌یاد دکتر گنجی را به عنوان بالاترین نشان پژوهشی دانشجویی در سطح دانشگاه دریافت می‌کنند.

سامانه شتاب با هدف شناسایی، حمایت و توانمندسازی دانشجویان ممتاز و براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ دانشگاه بیرجند ایجاد شد.

دانشجویانی که حائز بالاترین امتیاز آموزشی باشند علاوه بر تسهیلات، نشان دکتر شکوهی، دانشجویان دارای بالاترین امتیاز پژوهشی نشان دکتر گنجی و بالاترین امتیاز فرهنگی نشان دکتر معتمدنژاد را دریافت می‌کنند.

خراسان جنوبی به سرزمین پدران علم شناخته می‌شود و زادگاه دکتر “محمدحسن گنجی” پدر علم جغرافیای ایران، دکتر “کاظم معتمدنژاد” پدر علم ارتباطات نوین ایران و دکتر “غلامحسین شکوهی” پدر علم تعلیم و تربیت ایران در این استان است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طرح و سامانه شتاب به نشانی www.shetab.birjand.ac.ir مراجعه کنند.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال سابقه علمی و آموزشی دارای حدود ۱۲ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.