۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد ریال در سومین روز از هفته دولت با حضور دکتر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در شهرستان خوسف کلنگ زنی یا افتتاح شد
زمین چمن مصنوعی روستای سیوجان با اعتبار ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید
این پروژه از مصوبات سفر استاندار به شهرستان خوسف بوده که طی چندماه اخیر توسط دهیاری و اداره ورزش و جوانان تکمیل شده است.
معاون سیاسی استاندار در این مراسم با بیان اینکه دولت در طول یکسال و نیم گذشته در استان خراسان جنوبی کارهای بی نظیری انجام داده و کارنامه دولت در استان و شهرستان خوسف قابل قبول و دفاع هست
وی اظهار داشت: در هفته دولت در شهرستان خوسف ۱۱۸ پروژه کلنگ زنی یا افتتاح خواهد شد .
خوش خبر اظهار داشت: نگاه مدیریت ارشد استان، خدمت به مردم با نگاه انقلابی و جهادی است و در این راستا پای کار بودن وقت گذاشت و اقدام بر اساس شناخت و ظرفیت های شهرستان پاسخ های بموقع به مطالبات مردم داشته باشته است.
معاون استاندار گفت: امروز در شهرستان خوسف ۶۴ درصد پروژه های هفته دولت در مناطق روستایی به بهره برداری خواهد رسید که نشان از توجه دولت به این مناطق را دارد.
وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است اجرای پروژه اقتصادی پاسخی به درخواست های مردمی باشد.

از دیگر برنامه های سومین روز از هفته دولت در شهرستان خوسف بهره برداری از پروژه اجرای ۸۳۲ متر آسفالت معابر با اعتبار ۴۰۵۴میلیون ریال در روستای معصوم آباد و کلنگ زنی احداث ۳۵۰ واحد مسکونی از طرح مسکن شهری و روستایی در شهرستان خوسف از محل تفاهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بود.
شهرستان خوسف با بیشترین سطح زیر کشت عناب در استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از مراکز مهم تولید عناب در کشور به شمار می آید و در این راستا احداث کارخانه های فرآوری این محصول در دست احداث می باشد .
در در سومین روز از هفته دولت از کارخانه فرآوری عناب شاینا در روستای کلاته ملک با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید
این پروژه در زمینی به متراژ یکهزار متر مربع و زیربنای ۸۳۳ متر مربع با ظرفیت سالانه ۱۵۰ تن و اشتغالزایی ۱۵ نفر احداث شده است.
از دیگر ظرفیت های شهرستان خوسف معادن می باشد و وجود ۵ معدن طلا در شهرستان خوسف این شهرستان به عنوان شهرستان معدنی مطرح می باشد .
در شهرستان خوسف در سومین روز از هفته دولت دو کارخانه فرآوری مواد معدنی کلنگ زنی شده با راه اندازی این دو کارخانه برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد داشت.
کلنگ زنی احداث کارخانه فرآوری محصولات معدن طلای کودکان با اعتبار ۲۹۶میلیارد ریال از دیگر برنامه های سومین روز از هفته دولت در شهرستان خوسف می باشد و در دهه مبارک فجر سال‌جاری این کارخانه افتتاح خواهد شد

آخرین برنامه نیز کلنگ زنی احداث پروژه افزایش ظرفیت معدن و احداث کارخانه دوم تغلیظ معدن قلعه زری با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال بوده و طبق برنامه زمان بندی شده اجرای این پروژه ۱۸ ماهه می باشد