معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید ۸۰ درصد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به سمت مسجد محلات و حضور جوانان در این برنامه‌ها سوق داده شود.

سید محمدرضا طالبی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با موضوع جوانان و اوقات فراغت افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد امسال مساله تقویت اعتقادی و تقوا و امیدآفرینی را مورد تاکید قرار دادند.

وی گفت: در جنگ نرم دشمن که ابزار آن فضای مجازی است به نوعی برنامه‌ریزی می‌شود جبهه دشمن و خودی از هم تشخیص داده نشود لذا از این فضا سوء‌استفاده می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در تحلیل و تفسیر و القائات فکری برنامه‌های اوقات فراغت باید مسائل اسلامی و اعتقادی مد نظر قرار گیرد تا انحرافی در برنامه به وجود نیاید، برنامه‌ریزی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان طوری انجام شود که وقت آنان به بطالت نگذرد و برنامه‌ها متفاوت از برنامه درسی در طول سال باشد.

وی افزود: برنامه‌های علمی، فرهنگی، مهارتی، هنری و ورزشی اوقات فراغت باید از جذابیت لازم برخوردار باشد تا جوانان و نوجوانان به شرکت در این برنامه‌ها تشویق شوند.

طالبی بر مسجد محوری برنامه‌های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه جوان، فطرت پاکی دارد و محیط هم بر تفکر جوان و نوجوان اثرگذار است از این رو اجرای برنامه‌ها در مسجد می‌تواند انس با معنویات را برای این قشر فراهم کند.

وی افزود: استفاده از مسجد محلات در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در برنامه‌های اوقات فراغت گفت: تلاش شود حداقل یک چهارم جمعیت هدف در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: دهیاران نیز ملزم به اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در روستاها شوند و صدا و سیمای استان در حوزه تبلیغی، تشریحی و اقناعی برنامه‌ها همکاری کند.

طالبی بر هم‌افزایی دستگاه‌های متولی اوقات فراغت نیز تاکید کرد و افزود: این برنامه‌ها فقط برای رفع تکلیف دستگاه‌ها نباشد بلکه به صورت انگیزشی برای حضور جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت به لحاظ کمی و کیفی ارزیابی خواهد شد گفت: با توجه به آسیب‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد متخصصان در این زمینه نوع برنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر بهره‌گیری از اساتید، هنرمندان و متخصصان برای کیفیت‌بخشی به برنامه‌های اوقات فراعت تاکید کرد و افزود: برنامه‌های محوری اوقات فراغت به سمت اشتغال و صدور گواهینامه مهارت‌آموزی باشد.