نمایشگاه توانمندی های زنان شهرستان بشرویه با عنوان “زن، ایده توانمندی و تولید” ر ۱۴۰۱ در دومین روز از هفته ی پدافند غیرعامل در محل هیات ابوالفضلی بشرویه آغاز بکار کرد.

علیزاده فرماندار شهرستان بشرویه، در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان، معاونین و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای سطح شهرستان برگزار گردید، ضمن تشکر از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بابت برپایی نمایشگاه افزود: در شهرستان بشرویه بالغ بر ۴۰۰ نفر شاغل در حوزه صنایع دستی، ۳۰۰ نفر در حوزه گردشگری و ۵۰۰ نفر در حوزه صندوق های خرد روستایی و عشایری فعالیت می نمایند.

مهندس حسین سرچاهی مدیر جهادکشاورزی بشرویه نیز هدف از برگزاری نمایشگاه را به نمایش گذاشتن توان زنان به عنوان واحد های کوچک تولید و عرضه دستاوردها و صنایع دستی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تولیدات ۱۸۰ نفر از بانوان شهرستان در قالب ۵۵ غرفه عرضه می شود که در این میان چهار صندوق خرد زنان عشایری و هشت صندوق خرد زنان روستایی نیز حضور دارند.

وی با اعلام این مطلب که در این نمایشگاه انواع فرآورده های زراعی، باغی، دامی، خشکبار و همچنین انواع صنایع دستی و محصولات عشایری عرضه می شود، افزود: این نمایشگاه از ۵ لغایت ۷ آبان ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای عموم علاقمندان دایر خواهد بود.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان بشرویه نیز در این مراسم از غرفه های نمایشگاه بازدید نمود و برپایی نمایشگاه را فرصتی برای شناساندن توانایی های زنان و روستائیان دانست و تاکید کرد :این اقدامات باعث تقویت و افزایش روحیه خودباوری در کارآفرینان و تولیدکنندگان بویژه بانوان و جامعه روستایی می شود.

مهندس محمد اسماعیلی اول با اشاره به این نکته که برگزاری اینگونه نمایشگاه ها علاوه بر کسب درآمد و فروش محصولات تولیدی زنان، موجب تبادل تجربیات و ایده های نو برای ایجاد کسب و کار جدید بین آنها می شود، افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد ایجاد فروشگاه دائمی و بازارچه محصولات محلی و صنایع دستی برای تولیدکنندگان و بانوان سطح شهرستان باشیم و زمینه توسعه و تثبیت اشتغال زنان و روستاییان را فراهم آوریم.

وی در ادامه از زحمات کلیه دست اندرکاران نمایشگاه بویژه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان قدردانی نمود و خاطرنشان کرد: آنچه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم حاصل یک همبستگی، اتحاد و خرد جمعی و تشریک مساعی بین دستگاههای اجرایی مختلف سطح شهرستان است و لازم میدانم از مجموعه فرمانداری شهرستان، فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، شوراهای اسلامی روستا و بخش و تولیدکنندگان محترم که به انحاء مختلف در این برنامه ها مشارکت دارند قدردانی نمایم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور