مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی در این استان خبر داد و گفت: ۷۷۳ گروه جهادی در این رزمایش فعالیت می‌کنند.

مهدی هنری روز پنجشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: رزمایش جهادگران فاطمی ۲ از امروز در استان و شهرستان سربیشه آغاز شد که تا ۱۵ روز در سراسر استان ادامه دارد.

وی افزود: هشت هزار و ۳۰۰ جهادگر خراسان جنوبی در ۴۶۳ نقطه هدف شناسایی و برنامه‌ریزی شده، خدمات‌رسانی می‌کنند.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: یکی از مسیرهای جذب جوانان و انقلاب نگاه خدمت‌رسانی است و در برنامه‌ها برای خدمت‌رسانی از ظرفیت مردم استفاده می‌شود.

وی افزود: فعالیت جهادگران در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی آموزشی، کشاورزی، فنی و مهارتی، خدمات مومنانه و دامپزشکی تعریف شده است.

هنری با بیان اینکه ۶۵ درصد جهادگران برادر و مابقی خواهران هستند گفت: افتتاح طرح‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی نیز طی هفته بسیج انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با هفته بسیج ۴۲ طرح عمرانی و محرومیت‌زدایی با ۲۲۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود که شامل پروژه‌های آبرسانی روستایی، آب کشاورزی، اصلاح شبکه، مسکن محرومان، آسفالت جاده‌های بین مزارع، پاسگاه‌های انتظامی و پایگاه‌های بسیج، قنات و پروژه‌های فرهنگی آموزشی است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به افتتاح طرح‌های اشتغالزایی تسهیلات تبصره ۱۶ و صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج اشاره و بیان کرد: ۳۳۱ کارگاه با ۵۶۹ اشتغال و اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی از برگزاری همایش ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در ۶ استان کشور از جمله خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این همایش هشتم آذر با حضور ۲ هزار تولیدکننده، راهبر شغلی و تسهیلگر و با حضور مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

هنری گفت: نمایشگاه توانمندی اشتغال نیز در حاشیه این همایش برپا و از ۵۰ فعال عرصه اقتصاد مقاومتی تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه نمایشگاه‌های “اقتصاد به توان مردم” از ابتدای آذر ماه نمایشگاه تولیدات روستایی در میدان ابوذر بیرجند برپا می‌شود که تا پایان هفته بعد ادامه خواهد داشت و در این نمایشگاه ۹۰ تولیدکننده محصولات خود را برای فروش عرضه می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: طی یک سال گذشته ۸۸ نمایشگاه شهرستانی، استانی و ملی از تولیدات روستایی برگزار شده است.

وی با اشاره  به طرح بسیج آبرسانی گفت: در این راستا با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۲۵ مجتمع آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان طی ۳۰ ماه اجرا و ۱۱۰ روستای استان از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد.

هنری افزود: مجتمع‌های جهاد آبرسانی دارای پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی است و برای فاز دوم با همکاری آبفای استان ۳۷۵ روستا شناسایی شده که پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده آبرسانی به تمامی روستاهای استان انجام شود.

وی با بیان اینکه از محل قیر رایگان نیز ۱۲۳ پروژه با ۳۴۵ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است گفت: در حوزه پروژه‌های عمرانی ۳۵۲ پروژه با اعتبار بیش از ۴۷۰ میلیارد ریال تکمیل شده است.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در مورد جهاد روشنایی اظهار داشت: ایجاد چهار هزار طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی به فعالیت گروه‌های جهادی طی یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۸۹ اردوی جهادی برگزار شده که ۲۶ هزار جهادگر خدماتی به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال ارائه کردند.

هنری با اشاره به برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور امسال در شهرستان فردوس گفت

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور