اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تقویت ناپایداری‌های جوی در این استان از فردا (سه‌شنبه) به‌صورت وزش باد شدید و رگبار باران همچنین نفوذ توده هوای سرد در هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

در این هشدار آگاهی آمده است که ناپایداری‌های جوی از اوایل وقت سه‌شنبه تقویت می‌شود و این سامانه تا اواخر وقت فردا فعال است.

وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار باران گاهی رعد و برق از پیامدهای این وضعیت خواهد بود که اغلب مناطق استان را شامل می‌شود.

بر این اساس احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال موقتی در رفت و آمد و شکستن درختان آسیب‌پذیر وجود دارد لذا در این مدت از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

همچنین نفوذ توده هوای سرد از عصر چهارشنبه – اول دی – کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما را در پی دارد و وقوع سرما و یخبندان قابل پیش‌بینی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با پیش‌بینی کاهش هفت تا ۱۰ درجه سلسیوس دمای هوا در پایان هفته جاری برای سراسر این استان، نسبت به وقوع سرما و یخبندان به‌ویژه در نواحی مرکز و شمال شرق هشدار داد.

مصرف بهینه انرژی، تهیه سوخت کافی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی دام و طیور، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری، محدودیت در انجام کارهای عمرانی و ساختمانی از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اوایل هفته جاری نیز درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از روز یکشنبه (۲۸ آذر) به شکل وزش تندباد و بارش باران هشدار سطح زرد صادر کرد.