#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌ به‌عمل آمده کتابهای درسی ۴۱ هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز دوره‌های مختلف تحصیلی در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان شد.

سید علیرضا موسوی نژاد  در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق خراسان جنوبی افزود: دانش‌آموزان شهرستان‌های درمیان، سربیشه، زیرکوه و نهبندان باید در سامانه کتابهای درسی ثبت سفارش کنند و پس از تخصیص اعتبارات، وجوه پرداختی دانش‌آموزان برمی‌گردد.

وی ادامه داد: چالش‌های ایجاد شده در فرآیند تعلیم و تربیت بر اثر شیوع بیماری کرونا ثابت کرد که نقش بی‌بدیل معلم و ارتباط چهره به چهره وی با دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری هیچ جاگزینی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر تقدم داشتن مسایل تربیتی و پرورشی با موضوعات آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: توسعه جامعه در تمامی ابعاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی مستلزم اولویت‌بخشی به فرایند تعلیم و تربیت در تمامی لایه‌ها و سطوح اجتماعی است.

موسوی نژاد تصریح کرد: تدوین صحیح برنامه‌ها به گونه‌ای که زمینه‌ساز تسریع و تحقق تربیت نوین اسلامی در قاموس سند تحول بنیادین و در راستای تمدن سازی شود از جلوه‌های موفقیت در فرآیند تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه استفاده از ماسک در محیط کلاس درس و اماکن مسقف بیان کرد: عادی انگاری و کم‌توجهی به مسایل بهداشتی، زمینه گسترش و شیوع مجدد بیماری کرونا را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: اساس مدیریت در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید مبتنی بر سیره عملی مدیریت نبوی و علوی باشد زیرا لازمه پویایی آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزانی نقاد، مطالبه‌گر انقلابی، ولایتمدار، متعهد، مومن، مسئولیت‌پذیر، پژوهشگر و مشارکت جوی مبتنی بر شرع مقدس است.

وی در ادامه تاکید کرد: مشارکت خانواده‌ها و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس، در فرایند تعلیم و تربیت می‌تواند بسیاری از نیازهای آموزش و پرورش در بهارستان علم و ادب را مرتفع کند.