محمد علی آخوندی سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف در گفتگو با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این موضوع خاطر نشان ساخت: خوسف دارای سابقه فرهنگی بسیار بزرگی می باشد که توسعه زیرساخت های فرهنگی آن مهم می باشد.
وی بر تهیه پیوست فرهنگی در کنار اجرای طرح های گردشگری تاکید کرد و افزود:با اجرای پیوست فرهنگی ، طرح ها و پروژه های گردشگری باعث توسعه منطقه و جذب گردشگر میشود .

آخوندی با اشاره به گستردگی شهرستان و نیاز به مرکز فرهنگی و اجرای برنامه های هنری ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده و پیگیری ها از وزارتخانه هر چه سریعتر سالن آمفی تئاتر شهر خوسف به بهره برداری برسد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه جشنواره شعر فجر هر ساله در شهر خوسف برگزار می‌شده ابراز امیدواری کرد : امسال نیز با شکوه در شهر خوسف برگزار شود.
وی از نصب تندیس استاد ناقوس در ورودی آرامگاه ابن حسام خبر داد و افزود : مسیر ورودی این آرامگاه به گذرگاه مشاهیر تبدیل شود و تندیس سایر شخصیت های فرهنگی نیز در این مکان نصب خواهد شد.
نبی زاده اظهار داشت: خوسف به عنوان یکی از شهرهای خلاق در حوزه شعر و ادب در مرحله دوم کشوری انتخاب شده است و این انتخاب از بین بیش از ششصد شهر کشور برگزیده شده که امیدواریم در فرهنگی برندی برای استان باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در شهرستان خوسف دارای ضعف هایی در زمینه زیرساختی فرهنگی می باشیم که امیدواریم با راه اندازی سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ششصد نفر دغدغه بسیاری از هنرمندان در این زمینه مرتفع شود