?مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیرو دستور استاندار محترم و برای اولین بار در استان و به منظور ارتقای سطح اثربخشی فعالیت های عمومی و تخصصی روابط عمومی ها ، مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در قالب های فنی و تخصصی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، عباسعلی بهاری، به تشکیل کمیته ارزیابی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد وادامه داد: این امر از جمله اقداماتی است که ظرف چند ماه اخیر به انجام رسیده و این کمیته بعد از برگزاری ۷ جلسه تخصصی نسبت به احصاء شاخص های تخصصی فعالیت های روابط عمومی در قالب ۷ دسته اقدام نموده است.

?وی ادامه داد: مدیران روابط عمومی در قالب فعالیت ارتباطات رسانه ای با ۴ زیرشاخص، فعالیت روابط عمومی الکترونیک با ۴زیرشاخص، فعالیت های پژوهشی ، تحقیقاتی و نظرسنجی با ۳زیرشاخص، فعالیت های تبلیغاتی، نمایشگاهی و سمعی و بصری با ۴زیرشاخص، فعالیت ارتباطات مردمی با ۳زیرشاخص ، فعالیت انتشارات با ۳ زیرشاخص و فعالیت واگذاری امور به بخش خصوصی با ۵ زیرشاخص مورد ارزیابی دقیق قرار خواهند گرفت.

?مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جهت دهی فعالیت های روابط عمومی را از جمله اهداف این ارزیابی دانست و تصریح کرد: در این ارزیابی دستگاه های اجرایی در قالب ۸ دسته با توجه به وظایف ، رسالت ها و ماموریت های سازمانی دسته بندی شده و در همان دسته مورد ارزیابی قرار می گیرند.

?بهاری، به دسته بندی دستگاههای اجرایی اشاره کرد و یادآورشد: ارزیابی دستگاه های اجرایی در ۸ دسته شامل دسته اول فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری ها،دسته دوم دستگاه های قضایی ، امنیتی ، نظامی و انتظامی، دسته سوم مراکز آموزشی و پژوهشی، دسته چهارم بانک های استان، دسته پنجم شرکت های دولتی ، دسته ششم ادارات کل اقتصادی ، دسته هفتم ادارات کل فرهنگی و اجتماعی و دسته هشتم ادارات کل خدماتی و زیربنایی به انجام خواهد رسید.

?وی به زیرشاخص های تعیین شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: شاخص ارتباطات رسانه ای شامل زیرشاخص هایی همچون کسب امتیاز از تعامل با رسانه ها، نشست های مطبوعاتی، برگزاری تورهای رسانه ای و نیز حضور مدیران در رسانه ها و خبرگزاری های استانی و ملی خواهد بود.

?مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، زیرشاخص های روابط عمومی الکترونیک را شامل کسب امتیاز از سازمان برنامه و بودجه استان در زمینه بروزرسانی وب سایت دستگاه، حضور فعال و موثر در فضای مجازی از جمله تلگرام و اینستاگرام ، خبرنامه و مجله الکترونیک و نیز استفاده از ظرفیت های سیستم پیامکی دانست و ادامه داد: زیرشاخص های فعالیت های تحقیقاتی ، پژوهشی و افکارسنجی نیز شامل انجام فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی ،فعالیت های آموزشی و فرهنگی و نیز انجام امور مربوط به افکارسنجی و نظرسنجی است.

?بهاری، به زیرشاخص های فعالیت های تبلیغاتی، نمایشگاهی و سمعی و بصری اشاره کرد وادامه داد: این زیرشاخص ها نیز شامل مشارکت در برگزاری سمینارها و نمایشگاه های تخصصی، استفاده از ظرفیت صداوسیما ، بهره گیری از ابزارهای نوین در امر تبلیغات به منظور معرفی دستگاه و نیز برگزاری جشن ها و مراسم خانوادگی به مناسبت های مختلف در طول سال است.

?وی شاخص پنجم را فعالیت های ارتباطات مردمی دانست و تصریح کرد: زیرشاخص های مرتبط در این زمینه نیز شامل برگزاری جلسات ملاقات مردمی ، نظام دریافت انتقادات و پیشنهادات ونیز سفرهای شهرستانی مدیریت است.

?مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، اولویت ششم ارزیابی روابط عمومی ها را فعالیت های انتشاراتی دستگاه برشمرد و خاطرنشان ساخت: زیرشاخص های تعریف شده در این زمینه نیز شامل ویژه نامه های خبری، بروشور، بریده جراید و بولتن های خبری، تدوین کتاب ، جزوه و مواد انتشاراتی به منظور معرفی دستگاه و نیز تدوین وتهیه خلاصه گزارش عملکرد سالانه سازمان است.

?بهاری، از واگذاری امور به بخش خصوصی به عنوان آخرین اولویت ارزیابی روابط عمومی ها نام برد و افزود: زیرشاخص های تعیین شده دراین زمینه نیز شامل برونسپاری تولید اخبار، برونسپاری فعالیت های روابط عمومی الکترونیک، برونسپاری فعالیت های نمایشگاهی و تبلیغاتی و نیز برونسپاری فعالیت های انتشاراتی و تحقیقاتی است.

?وی خاطر نشان ساخت: در یک بازه زمانی مشخص فرم های تهیه شده در این زمینه در اختیار دستگاه های اجرایی قرار خواهد گرفت و بر اساس مستنداتی که خواسته خواهد شد اطلاعات ارسالی از سوی دستگاه ها راستی آزمایی و داوری شده و دستگاه های برتر در زمینه های مختلف نیز احصاء و در جشنواره روابط عمومی ها معرفی خواهند شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله