مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ترسیم سند تحول بر مبنای تقویت فرهنگ ایرانی- اسلامی خبر داد و گفت:تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان با اعتبار ۱۲۵ میلیون تومان در حال اجرا است.

علی فرخنده  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، با بیان اینکه رمز ماندگاری شهید رجایی، خداباوری و خدا محوری بود که در تاریخ انقلاب ماندگار شد، افزود: برای برون رفت از مشکلات نیازمند تفکر شهید رجایی هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد در اولین نگاه در چهار حوزه تحولی اعم از ساختار، زیرساخت، منابع و محتوا حرکت کرده است، گفت: طی دو سال گذشته، اعتبارات استان در بخش تملک ۱۰۷ درصد و اعتبارات فصل پنج هم ۱۰۴ درصد داشته است.

فرخنده از ترسیم سند تحول بر مبنای تقویت فرهنگ ایرانی- اسلامی خبر داد و گفت: تحقق ۱۲۲ درصدی مشاغل تعهدی، کسب رتبه های برتر در جذب اعتبارات و فعال کردن شورای فرهنگ عمومی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جلسات شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی و شهرستان ها فعال بوده و طرح های متعددی اعم از جهاد تبیین استان از دل این شوراها بیرون آمده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی پرداختن به آموزش و تربیت مربی قرآن را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: سال گذشته در سطح کشور پنج هزار و ۶۰۰ مربی آموزش های طرح بشری را فراگرفته اند که هزار و ۲۰۰ نفر سهم خراسان جنوبی بوده است.

وی برگزاری هفته فرهنگی استان را از خدمات حوزه هنر دانست و اظهار کرد: سال آینده شاهد برگزاری رویداد ملی ابن حسام خوسفی در خراسان جنوبی خواهیم بود.

فرخنده بیان کرد: ورود به حوزه مد و لباس، ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه مد و لباس، برگزاری جشنواره لیمو شیرین، فعال شدن جشنواره استانی شعر طنز از دیگر اقدامات حوزه فرهنگ و ارشاد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری یادواره شهدای هنرمند را در دستور کار داریم، گفت: فعال سازی تیم های اندیشه ورز در بخش های مختلف، واگذاری تسهیلات در حوزه مد و لباس، برگزاری کارگاه توانمند سازی آموزش بازی های رایانه ای از دیگر اقدامات انجام شده است.

فرخنده با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به استان اختصاص یافته است، افزود: تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان در حال اجرا بوده و ۱۲۵ میلیون تومان در شورای فرهنگ عمومی برای این امر پیش بینی شده است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور