#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با اشاره به گام‌های انجام شده برای ارتقاء شاخص‌های درمانی نهبندان گفت: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است.

مصطفی نخعی، امروز چهارشنبه ۸ تیر به رسانه‌های گروهی خبرنگاران با اشاره به پروژه افتتاح اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اظهار کرد: در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شاهد توسعه بهداشت درمان نهبندان خواهیم بود.

وی افزود: پروژه‌های بسیار مهمی کلید خورده است که تنها در یک پروژه شاهد افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان در این شهرستان بودیم، افزود: عملیات اجرایی توسعه تکمیل کلینیک پزشکان متخصص پانسیون پزشکان و مرکز درمانی بسیار خوب برای شوسف آغازشده است.

نخعی با بیان اینکه تکمیل این پروژه‌ها، حوزه بهداشت درمان نهبندان را متحول خواهد کرد، تصریح کرد: نسبت به مجموع استان شاخص درمانی نهبندان ضعیف‌تر بود که با اتفاقات خوبی که رخ داد کمک شد تا اهدافی در راستای نزدیک شدن به وضعیت بهداشتی درمانی بهتر رقم بخورد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه شورای اداری در نهبندان صحبتی مطرح و اعلام کردم که متاسفانه بهداشت درمان در نهبندان خود بیمار است و برای این صحبت دلیل داشتم چرا که ۶۰ هزار نفر جمعیت با ۲۵ هزار کیلومتر مربع و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی با فضای نامناسب اصلاً در شان مردم نیست.

وی با بیان اینکه در شاخص توسعه، بهداشت و درمان اولویت دارد، افزود: با تلاش‌هایی که انجام شد اورژانس بیمارستان نهبندان نیز به بهره برداری رسید که این پروژه در سالیان گذشته همزمان با برخی از شهرستان‌های استان آغاز شد ولی با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده بود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: طولانی شدن روند ساخت طرح توسعه اورژانس بیمارستان نهبندان برایم درد آور بود و پیرو همین امر در اولین نشست قبل از آنکه مجلس به طور رسمی آغاز به کار کرده باشد، جلسه رسمی و دیدار با مسئولان وزارت بهداشت داشتم تا این موضوع را پیگیر باشم.

نخعی با بیان اینکه کارشکنی‌هایی در استان می‌شد که جای تاسف دارد، اظهار کرد: کمکی که وزارت بهداشت داشت باعث شد اعتبارات خوبی برای تکمیل اورژانس بیمارستان نهبندان داشته باشیم، اما توسعه بیمارستان نهبندان موضوعی بسیار مهم است چرا که مرکز ۳۲ تخت خوابی که در این شهرستان وجود داشت در شان مردم نبود و از همان ابتدایی که به عنوان نماینده و خادم مردم انتخاب شدم به دنبال افزایش تخت‌های بیمارستانی در این مکان بودم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه با بیان اینکه با پیگیری‌های زیاد ماده ۲۳ توسعه بیمارستان از ۳۲ به ۹۶ تخت اخذ شد و در بودجه عددی برای آن گذاشته شد، تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی توسعه بیمارستان از ۳۲ به ۹۶ که الان شاهد آغاز آن هستیم یکی از اقدامات بسیار خوب در سال‌های اخیر بوده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آشیانه برای اورژانس هوایی در نهبندان، یادآور شد: آشیانه بالگرد اورژانس هوایی از پروژه‌های اولویت دار نهبندان است چرا که برای خراسان جنوبی با وجود کریدورهای مختلف، حوادث متعدد، پراکندگی و وسعت زیاد ضرورت دارد.