معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی هزینه می‌شود.

سید محمود اسلامی  در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: با توجه به اختصاص این بودجه درخصوص مسائل فرهنگی استان‌ها امسال انقلابی در اعتبارات استانی به وجود آمده که باید از مجموعه دولت و مجلس قدردانی کنیم.

وی اظهار کرد: همچنین ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام این وزارتخانه در کشور که از سال‌های ۸۴ و ۸۵ متوقف شده بودند و بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به همت دولت سیزدهم از سرگرفته شد و تا پایان دولت تکمیل و افتتاح خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم دستور دادند تمامی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد که با تدبیر نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه از مجموع ۱۵ پروژه ملی در حوزه فرهنگی، تاکنون پنج پروژه در شهرهای مختلف به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در دست اقدام یا آماده افتتاح است.

وی گفت: در دور اول سفر استانی رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریور ۱۴۰۰) ۶۸ میلیارد تومان اعتبار در حوزه فرهنگی این استان پیش بینی و مقرر شد طی سه سال به استان تخصیص یابد که تاکنون ۳۳ درصد آن محقق شده است.

اسلامی افزود: همچنین در سفر دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی (آذر ۱۴۰۱) ۲۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل مجمتع‌های فرهنگی هنری بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی مصوب شد که در بازه زمانی تعیین شده تخصیص می‌یابد.

وی هدف از سفر دو روزه به خراسان جنوبی را در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی که در راس برنامه‌های دولت مردمی قرار دارد، ذکر کرد و گفت: در این سفر از روند اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی استان بازدید شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع مشکلات هنرمندان خراسان جنوبی و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله بزرگداشت مفاخر استان آماده حمایت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته – سه‌شنبه – از طربق فرودگاه طبس وارد خراسان جنوبی شد و با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس ضمن دیدار با کارکنان این اداره، از پروژه‌های در حال ساخت و مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان بازدید کرد.

وی سپس در مرکز استان از پروژه‌های عمرانی و نیمه‌تمام فرهنگی بازدید و  با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی دیدار کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی از برنامه‌های دومین روز سفر اسلامی به این استان است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور