مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت:   تاکنون برای ۱۲۴۱ طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که ۸۰ درصد اعتبارات آن جذب شده است.

عباس رکنی اظهار کرد: اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با هماهنگی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در چندین استان از جمله خراسان جنوبی به صورت پایلوت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فاز یک این طرح  انجام شده است، افزود: این طرح به دنبال شناسایی و تفکیک مشاغل خانگی و شبکه‌های توسعه‌ای مشاغل خانگی و بررسی راه‌های توسعه این شبکه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشاغل خانگی کم هزینه هستند و قابلیت اجرا حتی در خانه را نیز دارند، تصریح کرد: نزدیک ۳۰ رشته شغلی مزیت دار در استان شناسایی شده است.

رکنی اظهار کرد: هدف این طرح شناسایی مشاغل خانگی و توسعه شبکه‌های واسطه‌ای و شناسایی پیشتیبانان و استفاده از ظرفیت آنان برای گشترش زنجیره ارزش در مشاغل خانگی است.

وی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از سال ۹۷ تاکنون در رابطه با مشاغل خانگی تسهیلاتی پرداخت کرده است، افزود: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان سهمیه مصوب داشتیم که از این مبلغ نزدیک به ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ابلاغ شد و ۱۵۴۱ طرح در قالب ۱۷ میلیارد و ۲۵۲ میلیون تومان به بانک معرفی کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون برای ۱۲۴۱ طرح مشاغل خانگی، ۱۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که ۸۰ درصد اعتبارات آن جذب شده است.

رکنی تصریح کرد: مجوزهای صادره در مشاغل خانگی ۲۰۵۷ مجوز مستقل، ۱۹۳ مجوز پشتیبان و چهار مورد پشتیبان حقوقیبوده   و در مجموع ۲۲۵۴ مجوز صادر شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم با استمرار اعتبارات در بخش مشاغل خانگی و نتایج خوب این طرح در راستای گسترش مشاغل خانگی در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده است، گام برداریم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله