#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

در شبانه روزگذشته از ۶۹ مبتلای جدید شناسایی شده در استان، ۱۸ بیمار کرونایی در بیمارستانها بستری شدند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده که در مجموع ۶۹ بیمار جدید شامل ۱۸ مورد بستری و ۵۱ مورد سرپایی شناسایی شدند.
مهدیزاده افزود: از این تعداد ۲۹ مورد از بیرجند، ۲۱ مورد از قاینات، ۵ مورد فردوس و شهرستانهای بشرویه، درمیان و سرایان و طبس هرکدام سه مورد و شهرستانهای نهبندان و سربیشه هرکدام یک مورد شناسایی شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۵ نفر کرونا مثبتند گفت:  از این تعداد ۲۷  نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال ۱۳ نفرشان  نامساعد است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی  تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۴۷ نفر رسید، افزود: در شبانه روز گذشته ۳۸ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۳ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.مهدیزاده گفت: تا روز گذشته ۵۴ هزار و ۳۶۳ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۹ هزار و ۹۹۱ بیمار شد.

همچنین از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون تعداد ۱۸ هزار و ۹۹۹ بیمار کرونایی بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بودند.