فرمانده انتظامی شهرستان “بیرجند”گفت: با تلاش ماموران پلیس در شهرستان “بیرجند” باند ۵ نفره سارقان محتویات خودرو در این شهرستان متلاشی و ۵۳ فقره سرقت کشف شد.

، سرهنگ”علیرضا فولادی” در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وقوع سرقت های خرد متعدد در شهرستان بیرجند، موضوع به صورت ویژه پیگیری و شناسایی سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: ماموران با اقدامات فنی و پلیسی یک باند ۵ نفره را که در سرقت محتویات خودرو در شهرستان بیرجند فعال بودند شناسایی کردند و آن ها را تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه اعضای این باند که شامل ۴ سارق و یک مالخر بود را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند که متهمان دستگیر شده به ۵۳ فقره سرقت اعتراف و اموال سرقتی از آنان کشف شد.

سرهنگ فولادی با بیان اینکه اموال سرقتی کشف شده به مالک آن ها تحویل شده است؛ تصریح کرد: از ابتدای سال جاری سرقت ها در شهرستان بیرجند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته که با اقدامات پلیس، کشف سرقت ها ۲۳ درصد و دستگیری سارقان نیز ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان خودروهای خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیاء و اموال قیمتی در وسایل نقلیه خودداری کرده و هرگونه موارد مشکوک را با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ یا با سامانه پیامکی ۱۱۰۵۶ به پلیس اطلاع دهند.