نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بسیج دشمنان و منافقان علیه جمهوری اسلامی، برگزاری انتخابات پرشور در خرداد ۱۴۰۰ ضروری و در گرو وحدت ملی است.

حسین خسروی اسفزار روز شنبه در نشست خبری افزود: در حالی که کرونا و گرانی بر مردم تاثیر گذاشته اما برای انتخابات نیاز به وحدت داریم زیرا دشمنان نظام بر موضوعات رسانه‌ای کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم را باید به بصیرت دعوت کرد گفت: از آنجایی که دنیای اسلام مردم ایران را الگو قرار داده است باید شیعه و سنی، اصولگرا و اصلاح طلب با وحدت ملی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کنیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات است که مدیران کارآمد و متدین انتخاب می‌شوند و انتخاب احسن به خواسته مقام معظم رهبری با مشارکت حداکثری صورت می‌گیرد.

وی افزود: برخی وعده‌های مسوولان نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی ندارد و مدیری که مسایل اصلی را ضایع کند، وقتش را به مسایل حاشیه‌ای بگذراند، مدیران ناشایست را مقدم کند، شایسته‌ها را کنار بگذارد، برنامه‌ریزی نداشته باشد، اسراف و تبزیر، عبرت‌آموزی کم و معذرت‌خواهی فراوان داشته باشد” طبق گفته حضرت علی (ع) سبب اصلی سقوط دولت‌ها است.

خسروی گفت: کار مجلس شورای اسلامی تامین و قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است و ابتدای نمایندگی این دوره یکی از مهمترین اقدامات برای جمع‌بندی مسایل و مشکلات حضور و دهگردشی در هر سه شهرستان بیرجند، درمیان و خوسف بود.

وی افزود: از ۱۹ مهر تاکنون ۱۱۷ جلسه مبنی بر دهگردشی با هدف آشنایی اجمالی از این جلسات با مسایل عمومی جامعه برگزار شد و مسایل مطرح شده در اولویت پیگیری قرار گرفته است.

وی از تعدد مکاتبات با وزارتخانه‌ها در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: یکی از محورهای مکاتبات از مهر ماه تاکنون پیگیری وضعیت بازگشایی مرزهای خراسان جنوبی بوده که در این میان دیداری با وزیر امور خارجه هم انجام شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان استان نیز خبر داد و گفت: در این مدت ملاقات با وزیر امور اقتصادی و دارایی انجام شد و اولویت‌های استانی در حوزه مالیات واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گرفت.

وی دیدار با وزیر بهداشت را از مهمترین ملاقات‌ها در این مدت عنوان کرد و گفت: این ملاقات پس از سه نوبت حضور در وزارتخانه برای پیگیری مسایل مهم مردم صورت گرفت.

خسروی پیگیری مسایل مربوط به ساخت بیمارستان محلی مهرشهر بیرجند، تجهیز مرکز درمانی خادمیاران رضوی، بیمارستان خوسف، اورژانس هوایی، راه‌اندازی بخش پیوند کلیه و مجوز بیمارستان قهستان را از مهمترین مسایل مطرح شده با وزیر بهداشت عنوان کرد و گفت: اکثر مسایل دستور پیگیری به معاونت‌ها گرفته است.

وی افزود: در دیدار با هر مسوول سه دیدگاه گستردگی، پراکندگی جمعیت و مرزی بودن خراسان جنوبی تاکید می‌شود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رضایت مردم از مهمترین اهداف توسعه است و به دنبال تهیه گزارش جامع در برابر مشکلات حوزه‌های مختلف استان هستیم.

وی درباره موضوع اراضی پادگان قدیم ۰۴ بیرجند گفت: صورتجلسات ۱۳ ساله بررسی شده که لاینحل مانده و در آخرین صورتجلسه خواسته شد که با استانداری برای حل این موضوع مکاتبه شود و به دنبال مکاتبات با بیت رهبری هستیم که در این زمینه دستور دهند اما باید گزارش کامل جمع‌آوری شود.

وی به مکاتبات با وزیر نیرو در ارتباط با بارورسازی ابرها در خراسان جنوبی پس از مطالعات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: مسکن خبرنگاران و بحث‌های بیمه و حقوقی را نیز با وزیر راه و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مکاتبه کرده‌ایم.

خسروی از حضور در ۳۸ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از ۱۹ مهر امسال تاکنون خبر داد و افزود: به همین مقدار در کمیسیون‌های تخصصی شرکت داشتیم و با حضور در جلسات متفرقه شورای نگهبان و وزارتخانه‌ها پیگیر تغییر و تحول در مدیریت‌های استان بوده‌ایم که از مهمترین اولویت‌ها بوده است.

وی گفت: طرح یک فوریتی جوانی و تعالی جمعیت در مجلس تصویب شد و افزایش جمعیت یک موضوع ملی است که اگر مردم را تشویق نکنیم و دولت سیاست‌های عملی را اجرا نکند تا چند سال آینده از ۸۵ میلیون نفر به ۳۰ میلیون نفر خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: افزایش جمعیت باید جدی گرفته شود و در مجلس طرح یک فوریتی آماده شده که در فراکسیون انقلاب اسلامی مطرح شد و امیدواریم در یک ماه آینده به نتیجه برسد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۱ مصوبه تشویقی برای افزایش جمعیت وجود دارد و اینکه چرا اجرایی نشده است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۰ وام ازدواج برای هر زوج به ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

خسروی گفت: در طرح جهش تولید و مسکن نیز مواردی در حال پیگیری است و یکی از طرح‌هایی که در کمیسیون شوراها پیگیری می‌شود اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است که اشکالات تا حدودی مرتفع شده اما روال قانونی خود را باید طی کند.

وی افزود: مهمترین کار مجلس در ۹ ماه گذشته تصویب طرح اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها بوده که مصوبه مجلس در آذر ماه با ۶ بند انجام شده است.

خسروی بیان کرد: در این مصوبه تاکید شده که اگر تحریم‌ها برداشته نشود نباید دوباره اروپا و آمریکا را امتحان کنند و این بار باید اقدام عملی در فروش نفت، مبادلات تجاری و برگشت ارز را ببینیم و بعد راستی‌آزمایی کنیم.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند با لغو اجرای پروتکل‌ الحاقی بازرسی‌ها لغو می‌شود اما پروتکل الحاقی یعنی بازدید سرزده که نباید زیر بار این قضیه رفت.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: برخی بازرسان آژانس انرژی اتمی آموزش دیده‌های آمریکا هستند و اینها مستند است و قبل از اینکه پروتکل الحاقی را پذیرفته بودیم این مهم که آموزش دیده هستند مطرح بوده است و بحث فقط بازدید صرف از موارد خاص نیست.

وی گفت: اگر قرار است پروتکل الحاقی ادامه پیدا کند باید تحریم‌ها لغو شود.

خسروی افزود: مجلس شورای اسلامی در بعد نظارتی نیز قاطعانه وارد عمل شده و طرح تحقیق و تفحص ایران خودرو، دخانیات و بانک‌های خصوصی از مهمترین آنها است.

وی اظهار داشت: حتما مجلس هم مانند خیلی از جاهای دیگر مشکلاتی دارد که یکی از آنها عدم مدیریت واحد بر خروجی رسانه‌ای نمایندگان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی استفاده بهینه از بزرگترین فراکسیون مجلس یعنی فراکسیون انقلاب اسلامی را از دیگر مسائل این دوره بیان کرد و گفت: مشکل اساسی مجلس یازدهم این است که سال اول مجلس متقارن با سال آخر دولت شده است.

وی اضافه کرد: ۷۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور طرح‌های ناتمام داریم که آزمایشگاه دامپزشکی استان با ۸۰ درصد پیشرفت یکی از آنها است و به دلیل عدم توجه به مرور زمان مستهلک می‎‌شود.

خسروی درباره سهم خراسان جنوبی از بودجه ۱۴۰۰ گفت: اوایل طرح موضوع بودجه ۱۴۰۰ به تمامی ادارات کل استان قبل از اینکه بودجه بسته شود، نامه نوشتنم که پیشنهادات خود را ارائه دهند و ۸ هزار پیشنهاد بودجه نوشته شده و پیشنهادات اعمال شده است.

وی افزود: در رسانه‌ها دیدم که سرجمع بودجه خراسان جنوبی افزایش یافته اما باید در صحن علنی مطرح شود.