مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب هزار و ۴۰۰ نوآموزگار برای سال تحصیلی جدید در استان خبر داد.

 سید علیرضا موسوی نژاد ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ هزار دانش‌آموز با ۱۴ هزار همکار فرهنگی در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هر وعده ۱۱ هزار نفر در مدارس شبانه روزی سر سفره داشته ایم، گفت: ارائه کتاب آیه‌های مهربانی برای پیش دبستانی‌ها، برگزاری نخستین یادواره ۴۵۰ شهید دانش‌آموز و تجلیل از والدین شهدا از جمله اقدامات انجام شده است.

موسوی نژاد با بیان اینکه امتحانات نهایی دانش آموزان در سال جاری به سبک کنکور برگزار شد، گفت: در سال جاری در رشته علوم انسانی رتبه اول کنکور و در دیگر رشته‌ها، رتبه دوم را کسب کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید عجمیان خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در راستای زیبا سازی و آماده سازی ۴۰۰ مدرسه اجرایی می‌شود.

وی از کسب رتبه پنج کشوری در سواد آموزی و کسب مدال‌های برتر کشوری توسط دانش آموزان استثنایی خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ رتبه کشوری در مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های علمی توسط دانش آموزان داشته‌ایم.

موسوی نژاد با اشاره به اجرای طرح نذر آموزشی، بیان کرد: در سال جاری ۴۵۰ نفر از همکاران و دانشجو معلمان در قالب ۷۵ هزار ساعت، کار جهادی برای دانش آموزان انجام دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری هزار و ۴۰۰ نو آموزگار از طریق آزمون‌های دبیری و ابتدایی جذب می‌شوند.

موسوی نژاد اظهار کرد: در سال جاری دوره آموزشی ۳۶۰ ساعته برای آموزگاران غیر انتفاعی پیش بینی شده که در قالب دوره‌های پودمانی ۶۰ ساعته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۹۵ هزار نفر دانش‌آموز در سال جاری داشته باشیم که تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار نفر ثبت نام کردند، گفت: همچنین پیش بینی می‌شود در مقطع ابتدایی ۱۱ هزار پیش دبستانی داشته باشیم که تحت عنوان سازمان تعلیم و تربیت کودک شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه کتب درسی دانش آموزان فقط از کانال مدرسه توزیع می‌شود و در بازار عرضه نمی‌شود، اظهار کرد: از اولیا خواستاریم تا دهم شهریور برای تهیه کتاب در سامانه ثبت نام کرده و مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور