حسین عباس زاده معاونت صنایع دستی  استان  گفت نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان جنوبی با محوریت صنایع دستی با ۱۲ غرفه صنایع دستی در برج میلاد بعد از ماه مبارک رمضان در سال جاری برگزار می شود .

وی افزود: از سال قبل تاکنون شعار «هر روستا یک محصول» را مطرح کردیم، در ارزیابی سال ۱۳۹۶ بیرجند رتبه برتر، قاینات رتبه دوم و شهرستان های سرایان و طبس رتبه سوم را کسب کردند.

عباس زاده اظهارکرد: سال قبل در بحث هر روستا یک محصول دهیاران، بخشداران و فرمانداران را برای احیای صنایع دستی روستاهای استان بسیج کردیم .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: هر سال پنج روستا را هدف صنایع دستی قرار دادیم و ارتباط خوبی بین دهیاران این روستاها و اداره کل صنایع دستی استان ایجاد شده است.

وی افزود: فعالیت بعضی از روستاها مثل نایبندان طبس، خور در شهرستان خوسف، خراشاد بیرجند به قدری گسترده شده که خودشان مستقل شده و فروش اینترنی دارند.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷، کتابی از طراحی های جدید حوزه صنایع دستی چاپ می کنیم، طراحی جدید یکی از مهم ترین فعالیت های این اداره کل در سال جاری است.

عباس زاده ادامه داد: تولید فیلم و معرفی بروشور برای نمایشگاه های بین المللی از برنامه های ترویجی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در سال جاری است.

وی یادآور شد: استفاده از ابزار های جدید فروش و آموزش به صنعتگران برای آشنایی با راه های جدید بازاریابی، برگزاری دوره های آموزشی و … از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

وی ادامه داد: همایش حوله بافی برای شهرستان خوسف پیش بینی شده که در سال جاری برگزار می شود.

عباس زاده خاطرنشان کرد: سهم صنایع دستی از صادرات استان ۱۲۰ میلیارد ریال براساس ارزیابی کارشناسان در سال قبل پیش بینی شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله