#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: بیت‌الغزل بیانات رییس جمهور این است که از اصحاب “ما می‌توانیم” هستیم لذا مشکلات را با استفاده از مدیران پرتلاش و به پشتوانه مردم متدین حل خواهیم کرد.

جواد قناعت شامگاه پنجشنبه در ادامه چهارمین سفر شهرستانی خود در جمع نمازگزاران و زائران آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس افزود: برای حل مشکلات باید کمی صبر داشته باشیم، دولت هنوز به‌طور کامل مستقر نشده و خیلی از مدیران هنوز تغییر نکرده‌اند.

وی گفت: ان‌شاء‌الله با تغییراتی که در بدنه مدیریتی کشور رقم خواهد خورد، شاهد اتفاقات خوبی هم خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی، سکان مدیریت کشور را به دست گرفته و این مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تهدیدهای نظام سلطه و بی‌کفایتی برخی مدیران گذشته است.

وی افزود: شخص رییس جمهور و قوه مجریه، شبانه‌روز وقت می‌گذارند تا این مشکلات حل شود.

قناعت با اشاره به دیدگاه اشتباه برخی مدیران گذشته گفت: برخی مدیران، حل مشکلات کشور را به تصمیمات آن سوی مرزها گره زده بودند اما به کوری چشم دشمنان، به‌زودی تحریم‌ها هم برداشته می‌شود و به‌تدریج شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم در مقابل مشکلات باعث پایداری نظام شده و به فرمایش مقام معظم رهبری، آینده خوبی برای کشور در راه است.

استاندار خراسان جنوبی در جمع مردم طبس از اقدامات صورت گرفته در استان گفت و روزهای خوب پیش‌رو را نوید داد.

دیدار با خانواده معظم شهید حسن آشنا 

قناعت در ادامه برنامه‌های سفر به شهرستان طبس با خانواده گرانقدر شهید حسن آشنا دیدار کرد و استاندار در این دیدار با همراهی جمعی از مسوولان استان و شهرستان، ضمن دلجویی از خانواده معزز این شهید، از نقش شهدا در دوام و توفیقات جمهوری اسلامی گفت.

شهید حسن آشنا متولد فروردین ماه ۱۳۴۶ است که دوران سربازی خود را با حضور در سپاه پاسداران در مناطق جنگی گذراند و بعد از طی این دوره، به استخدام سپاه درآمد و با حضور در گردان تخریب لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، چندین بار عازم جبهه شد تا اینکه تیر ۱۳۶۱ در جزیره مجنون مفقود شد.

بعد از گذشت ۹ سال، پیکر مطهر این شهید طی عملیات تفحص کشف و آبان ۱۳۷۵ در زادگاهش روستای ازمیغان طبس به خاک سپرده شد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین سفر شهرستانی خود با استقبال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان وارد طبس شد.

غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان نخستین برنامه این سفر بود که با حضور جمعی از مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در گلزار شهدای طبس انجام شد و استاندار خراسان جنوبی در ادامه آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) را زیارت کرد.

قناعت سپس با حضور در محل تصفیه‌خانه طبس، روند تامین آب این شهر را بررسی کرد و در ادامه این سفر یک روزه روند اجرای پروژه‌های در دست احداث طرح مسکن ملی، بیمارستان دوم طبس، آشیانه بالگرد اورژانس هوایی و باند دوم محور طبس – بشرویه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی با حضور در فرودگاه شهدای طبس و اداره کل راه‌آهن شرق، نحوه فعالیت و خدمات‌دهی این ۲ مجموعه را بررسی و سپس با حضور در فرمانداری ویژه طبس با کارکنان فرمانداری گفت و گو کرد.

نشست شورای اداری شهرستان به منظور جمع‌بندی مصوبات این سفر و به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار شد و در حاشیه این نشست جمعی از فعالان اقتصادی با نماینده عالی دولت در استان دیدار کردند.

قناعت عصر امروز با حضور در باغ تاریخی گلشن، از روند معماری این باغ ایرانی در دل کویر مطلع شد. تامین‌ روشنایی، نورپردازی، احداث‌ سرویس ‌بهداشتی ‌مناسب ‌و کافی و کف‌سازی ‌معابر از جمله اقداماتی است که در طرح توسعه این باغ ملی پیش‌بینی شده و نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این در سفرهای شهرستانی خود به نهبندان، قاینات و فردوس رفت. خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.