معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان جنوبی از تامین نیاز دارویی ۳۲ هزار بیمار توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد.

مجیدرضا لطیفی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان‌جنوبی ضمن تبریک ایام الله مبارک فجر انقلاب اسلامی، به نزدیکی فعالیت های هلال احمر با تفکرات، آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفت گانه انسانیت، بی غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، وحدت و جهان شمول بودن، ارتباط نزدیکی با تفکرات امام راحل(ره) دارد.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر هلال‌ احمر در حوزه‌های مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: فعالیت هلال احمر قبل از پیروزی انقلاب بسیار محدود بود اما امروز با اجرای طرح های مختلف در زمینه های بهداشتی و درمانی خدمات ارزنده ای به مردم ارائه می دهد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان‌جنوبی با بیان این‌که از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون خدمات شایسته‌ای در حوزه داروخانه هلال احمر خراسان‌جنوبی ارائه شده است، گفت: طی این مدت ۳۲ هزار بیمار که اکثرا بیماران خاص و صعب العلاج بوده از خدمات دارویی بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به قراردادهای منعقد شده با مراکز خیریه، بیمه‌های تکمیلی، دانشگاه علوم پزشکی و … بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بیماران خاص و نیازمند کمک دارویی شده است.

لطیفی با اشاره به خریدهای به موقع داروهای مورد نیاز بیماران خاص اعم از پیوند، ام اس، ام پی اس، دیالیز، تالاسمی، ناباروری، سرطان و سایر بیماری‌های خاص، گفت: دپوی مناسب دارویی این مجموعه و همینطور ایجاد هماهنگی مناسب با دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سهمیه بندی دارویی، موجب شده تا با توجه به وجود تحریم ها و نوسانات بازار دارویی کشور، بیماران خاص استان جهت تهیه داروی مورد نیاز با مشکل مواجه نشوند.

وی بیان کرد: مرکز دارویی هلال احمر استان توانسته در مدت یک سال و نیم اخیر در تمامی برنامه های کاروان سلامت در مناطق محروم مرزی و سایر نقاط استان به صورت داروخانه سیار ارائه خدمت کند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انعقاد قرارداد با مراکز خیریه، خصوصی و دولتی موجب شده تا مراجعین با کمترین هزینه خدمات دارویی دریافت کنند، عنوان کرد: داروخانه هلال احمر خراسان‌جنوبی همه روزه به جز ایام تعطیلات رسمی در دو شیفت صبح و عصر فعال است.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده دولت خدمت‌گزار در خصوص تنظیم جمعیت و افزایش فرزند آوری، داروخانه این جمعیت توانسته با تامین به موقع و به میزان مورد نیاز داروهای ناباروری خدمات شایسته‌ای به هم استانی های ارجمند ارائه کند

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور