امام جمعه اهل سنت اسدیه خراسان جنوبی گفت: مردم قدر امنیت، نعمت و خدمت را می‌دانند و باید وحدت بین مردم و مسوولان حفظ شود.

مولوی سید احمد عبداللهی  در دیدار علمای اهل سنت خراسان جنوبی با استاندار افزود: جایی که کاری انجام می‌شود و مسوولی که زحمت می‌کشد باید از او قدردانی شود.

وی گفت: دشمن حربه تفرقه را به عنوان حربه موثر انتخاب کرده و در این راه کوتاه نمی‌آید لذا باید وحدت بین مردم و مسوولان تقویت و خدمت‌رسانی بیشتر شود.

امام جمعه اهل سنت مرکز شهرستان درمیان ادامه داد: بهترین شیوه این است که بین ملت و مسوولان تعامل باشد تا کارها پیشرفت داشته و قدم‌هایی برای خدمت به مردم برداشته شود.

وی ضمن قدردانی از استاندار خراسان جنوبی برای اقدامات مختلف در شهرستان مرزی درمیان گفت: ۳۷۵ قطعه زمین در طرح الحاق به شهر اسدیه به سرانجام رسید و صدور سند مصلی این شهر نیز تعیین تکلیف شد که این خدمات جای قدردانی دارد.

مولوی عبداللهی افزود: اهل سنت خراسان جنوبی در پنج شهرستان زندگی می‌کنند و فضای اخوت و محبت بین آنها وجود دارد، ۷۵ درصد جمعیت شهرستان درمیان اهل سنت هستند و مرکز ثقل اهل سنت است.

وی گفت: ما مامور هستیم فضای محبت و اخوت را حفظ کنیم زیرا دشمنان زیادی داریم، امروز ما در شرایطی هستیم که افراد بی دین کلام الهی و قرآن را می‌سوزانند و غرور ۲ میلیارد مسلمان را جریحه دار می‌کنند لذا می‌طلبد وحدت خود را بیشتر کنیم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه تصریح کرد: بهترین تبلیغ برای نظام اسلامی، خدمت به مردم است و مردم آن را فراموش نمی‌کنند.

یکی ازعلمای اهل سنت روستای آبگرم گزیک نیز از وحدت بین شیعه و سنی به عنوان ۲ بال کبوتر نام برد و گفت: اگر هرکدام از این ۲ بال دچار ضعف شود نظام اسلامی نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

سید مومن موسوی افزود: رشد و اعتلای ایران اسلامی در گرو ایجاد وحدت و شکرگزاری هر آنچه که داریم، است.

مدرس حوزه علمیه الصدیق بیرجند هم در این نشست بر حفظ وحدت بین اهل سنت و تشیع تاکید کرد و خواستار ایجاد مسجدی برزگتر برای اهل سنت در زمان برگزاری نمازهای عیدین شد.

خلیل الله مرتضایی افزود: مسجدالنبی بیرجند پاسخگوی جمعیت در عیدین نیست.

وی بیان اینکه برای خدمت به نظام و تبیین دستاوردهای نظام وظیفه داریم گفت: وظیفه علما حفظ وحدت در جامعه و بیان مشکلات است.

ایجاد جایگاه گاز در شهرستان درمیان، توجه بیشتر به روستاییان و عشایر در وضعیت خشکسالی، برگزاری نشست‌های بیشتر با استاندار و تسهیل روند بهره‌مندی جوانان از مسکن و ازدواج از خواسته‌های اهل سنت خراسان جنوبی در این جلسه بود.