سیل اخیر ۷۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های خراسان جنوبی خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه این خسارات ۳۱ اردیبهشت وابتدای خرداد به محورهای مواصلاتی، راه های روستایی، ایل راه های عشایری، تأسیسات برق، آب و واحدهای مسکونی وارد شد، گفت: خسارات وارد شده به باغات و مزارع استان توسط اکیپهای برآورد خسارت در مرحله جمع بندی است.

آقای میرجلیلی افزود: این مقدار خسارت توسط ۱۸ اکیپ برآورد خسارت به راه های روستایی، ایل راه های عشایری، شبکه های آب و فاضلاب شهری و روستایی، تأسیسات آب و برق وارد شد.

وی با بیان اینکه سیل اخیر به ۵۱ رشته قنات کشاورزان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد، افزود: مرمت قنوات در دست اجرا است و برای رفع مشکل آبیاری کشاورزان در مرحله اول تجهیزاتی از قبیل موتور برق و بیل مکانیکی در چاه های کشاورزی مستقر شده است.

میرجلیلی با اشاره به تخریب ۴۸ منزل مسکونی در این بازه زمانی، افزود: این واحدهای مسکونی از جنس خشت و گلی در بستر و  حریم رودخانه ها احداث شده بودند که خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری به جان باختن یک نفر در شیرآقا شهرستان سربیشه در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در سیل اخیر بیشترین خسارت به شهرستانهای سربیشه، درمیان، بیرجند، نهبندان ، فردوس، بشرویه و سرایان وارد شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی و تگرگ به محصولات سردرختی کشاورزان خسارت وارد کرده و حجم خسارت وارد شده گسترده است، اکیپ ها در حال ارزیابی خسارت در این بخش هستند که به زدی اعلام می شود.

وی گفت: مقدار خسارات وارد به سازمان مدیریت بحران کشور برای جبرای بخشی از خسارت ها اعلام می شود.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۴ هزار نفر گرفتار در سیلاب توسط ۶۸ تیم امدادی و عملیاتی، افزود: ۲۸ نفر از هموطنان در سیل اخیر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی رهاسازی ۸۴ خودروی گرفتار در سیل، تخلیه ۲۰۸ مورد آبگرفتگی معابر و اسکان موقت خانوارهای سیل زده را از دیگر اقدامات نیروهای عملیاتی و امدادی در سیل اخیر عنوان کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله