استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه ساخت و بهره‌برداری از باند دوم راه کسب کرده‌ است.

جواد قناعت  در دیدار با قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه در استان ساخته شده که در سطح کشور اقدام بی‌نظیری است.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن خراسان جنوبی در زمینه ساخت طرح نهضت ملی مسکن، گفت: خراسان جنوبی در تمامی مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای قانونی جوانی جمعیت با عملکرد مطلوب و با اختلاف در بین سایر استان‌ها موفق به کسب رتبه اول شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی با پیگیری‌های صورت گرفته از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

قناعت عنوان کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های صورت گرفته راه‌آهن استان از محل تهاتر نفتی تامین اعتبار شد و عملیات اجرایی آن با حضور رئیس جمهور در استان آغاز شد.

وی افزود: در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی ۱۵ قطعه برای ساخت راه آهن تعریف شده که پیمانکاران تجهیز کارگاه را شروع کردند و از این تعداد ۱۲ قطعه در زمان حاضر فعال است.

قناعت اظهار کرد: طول مسیر ریلی زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار دارد و در زمینه تامین اعتبار این طرح زیربنایی مهم مشکلی نداریم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، گفت: در طول برنامه پنجم و ششم توسعه ۳۰۰ نفر در این اداره‌کل بازنشسته شده‌اند که نیاز است برای این اداره‌کل مجوز استخدامی جدید از مرکز صادر شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ساختار تشکیلاتی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیازمند بازنگری است، گفت: این اداره کل هم کمبود چارت و هم ضعف نیروی انسانی دارد.

وی افزود: در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان، سربیشه و بیرجند نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی نداریم که نیاز است با توجه به وسعت زیاد خراسان جنوبی نمایندگی این اداره‌کل در شهرستان‌های مذکور راه‌اندازی شود.