دوازدهمین یادواره ۶۴ شهید ورزشکار در خراسان جنوبی با حضور مسئولانی  بین‌المللی و استانی برگزار شد.

حسن عزیزی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، امروز پنج شنبه ۲۶ دی، در دوازدهمین یادواره شهدای ورزشکار در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز وظیفه داریم نه تنها راه شهدا را زنده بداریم، در سایه امنیت و اقتدار پیام آور صلح و دوستی باشیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فضائل و سجایای اخلاقی در جامعه مرجع و الگویی ورزشکاران، نمادسازی فرهنگی و الگوسازی موفق در جامعه، ترویج وصایا سیره عملی شهدا، مبارزه با هجمه‌های جنگ نرم دشمنان، اشاعه فرهنگ امیدواری به آینده، ترویج امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی جمله اهداف برگزاری این یادواره است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم این یادواره الهام‌بخش نسل جوانی باشد که قرار است آینده سال سرزمین ایران باشند.

عزیزی ادامه داد: برگزاری دوازدهمین یادواره شهدا با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به دنبال تعمیق‌بخشی به هویت دینی ملی و انقلابی ملتی است.

وی یادآور شد: بعد از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رفقای شهیدش ما شاهد خروش انقلاب اسلامی در سراسر گیتی در میان آزادی خواهان جهان هستیم.

حاج احمد کاظم حسین، نائب رئیس ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی عراق نیز در این مراسم با ادای احنرام به مقام شامخ شهدا، اظهار کرد: ایران همواره در کنار کشور عراق در مقابل دشمن ایستاده است.

وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند امنیتی نداشتیم، یادآور شد: ما هرگز ایستادگی سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را از یاد نخواهیم برد.