#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تعطیلات نوروز امسال به لحاظ تردد بین استانی در بین ۳۱ استان کشور به فراخور شرایط، رتبه سوم تا پنجم را داشتیم.

جواد قناعت که در دهمین روز فروردین برای بررسی نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات حضور یافت، روز چهارشنبه در بازدید از مجموعه آبگرم فردوس افزود: حجم ترددها، نشان‌دهنده شرایط ویژه استان است و این حجم تردد به ما نشان می‌دهد که باید به زیرساخت‌های گردشگری و به‌طور ویژه راه‌های مواصلاتی استان توجه بیشتری شود.

وی گفت: در دیدار با معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در اواخر سال گذشته، مجوز و جذب اعتبارات لازم برای اصلاح برخی محورهای استان پیگیری شده است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، از دستگاه‌های اجرایی خواست چند روز باقیمانده تا پایان سفرهای نوروزی را نیز با همان انرژی روزهای نخست تعطیلات به ارائه خدمات به مسافران بپردازند.

وی گفت: میزبانی خوب، ایجاد شرایط لازم برای سفر ایمن مسافران و استفاده از فرصت حضور مسافران و گردشگران نوروزی، انتظاری است که از دستگاه‌های اجرایی داریم.

قناعت افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت آبگرم معدنی، وضعیت شهرستان فردوس را متحول می‌کند و مجموعه آبگرم، فرصتی بی‌نظیر برای رشد اقتصادی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به شرایط مطلوب ایجاد شده برای استقبال از گردشگران تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه‌گذار از برنامه‌هایی است که باید در این مجموعه صورت بگیرد و طرح تفصیلی آبگرم نیاز به بازنگری دارد.

استاندار خراسان جنوبی به آغاز فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اوایل اسفند ۱۴۰۰ و فعالیت خوب کمیته‌های ۱۰گانه ذیل ستاد افزود: نشست اعضای ستاد مصوبات خوبی را به همراه داشت و دستگاه‌های اجرایی نیز در تحقق این مصوبات، نهایت تلاش خود را کرده‌اند.

وی گفت: معاونین استاندار با بازدیدهای میدانی، نحوه اجرای مصوبات توسط دستگاه‌های اجرایی را رصد کرده‌اند.

قناعت با اشاره به سفر امروز خود به شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات از ادامه ارزیابی اقدامات دستگاه‌ها گفت و افزود: با توجه به تلاش دستگاه‌ها، خدمات ارائه شده قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به سیاست‌های دولت و کاهش محدودیت‌ها شاهد افزایش سفرهای نوروزی هستیم گفت: طبق آمار ثبت شده امسال در مقایسه با نوروز سال گذشته، رشد ۵۷ درصدی سفرها را داشتیم اما با وجود آمار افزایشی سفرها، خوشبختانه تلفات جانی در مقایسه با سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

استاندار خراسان جنوبی به موقعیت جغرافیایی این استان اشاره کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر دو کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب، شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده است.

سرپرست فرمانداری فردوس هم گفت: احداث و توسعه مراکز اقامتی و نیز ایجاد سوله مدیریت بحران دو نیاز اساسی فردوس بوده که نیازمند توجه بیشتر است.

مهدی روشن در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از پایگاه امداد و خدمات سفر جاده‌ای شهر باغستان افزود: در تعطیلات نوروزی تاکنون یک مورد فوتی در محورهای مواصلاتی شهرستان مشاهده نشده است.

وی گفت: بیش از یک میلیون نفر مسافر تاکنون به شهرستان فردوس وارد شدند که از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر اسکان یافته‌اند و ۲۰۰ هزار نفر از اماکن گردشگری بازدید داشتند که علیرغم حجم بالای مسافرین و گردشگران مشکل خاصی در تعطیلات نداشتیم.

سرپرست فرمانداری فردوس ادامه داد: فردوس در مسیر هشت استان کشور قرار گرفته که جایگاه شهرستان را در موقعیت استراتژیکی قرار داده است.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی و اسکان مسافرین استفاده شده است گفت: ۲۵ اقامتگاه و ۲۵۰ کلاس درس، کمپ‌های موقت و هیات‌های مذهبی برای اسکان ۱۰ هزار نفر در روز آماده شد و در اختیار مسافرین قرار گرفت.

روشن یکی از نیازهای اساسی شهرستان فردوس در سفر را احداث و توسعه اماکن اقامتی و سوله بحران برشمرد و افزود: باید سوله‌ای در فردوس پیش‌بینی شود تا در ماه‌های سرد زمستان اگر با بحران مواجه شدیم دچار مشکل خاصی نشویم.

وی خواستار احداث پایگاه امدادی در منطقه گردشگری پلوند شد و گفت: در منطقه گردشگری پلوند با توجه به فاصله زیاد آن از مرکز شهر و با توجه به حضور فراوان گردشگران در طول سال نیازمند احداث پایگاه امدادی است.

استاندار خراسان جنوبی برای تشکر و خداقوت به امدادگران و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان فردوس و نیز اطلاع از نحوه خدمات‌دهی به مسافران، امروز از پایگاه امدادی و خدمات سفر جاده‌ای مستقر در شهر باغستان بازدید کرد.

قناعت در ادامه از مجموعه آبگرم معدنی هلال فردوس که در نوروز مورد استقبال مسافران نوروزی قرار گرفته است، بازدید کرد.

فردوس از مناطق مسافرپذیر خراسان جنوبی در ۲۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است که بنا به اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر، این شهرستان از ۲۵ اسفند تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۰ فروردین، یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را میزبانی کرده است.

آمارها رشد ۱۲۰ درصدی ترددها در محورهای این شهرستان را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی امروز در سفر به شهرستان قاینات نیز از ستاد خدمات سفر خضری دشت بیاض بازدید کرد.