رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بیرجند گفت: سه هزار و ۶۲۳ ماموریت امدادی از آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون در استان خراسان جنوبی انجام شده که سه هزار و ۳۳۵ مورد غیر تصادفی بوده است.

سید محمدرضا حسینیاظهار کرد: اجرای طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند پارسال آغاز شد و در این مدت ۲۸۸ ماموریت نیز مربوط به تصادفات بوده است.

وی افزود: ۴۰۶ نفر در ماموریت‌های تصادفی، هزار و ۶۹۴ نفر در ماموریت‌های غیرتصادفی به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین چهار نفر در تصادفات و ۴۶۲ نفر در سایر حوادث، در محل حادثه درمان شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی بیرجند بیان کرد: ۵۷۰ کارشناس اورژانس ۱۱۵ در قالب ۸۵ پایگاه زیر نظر این دانشگاه در حال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و زائران حرم رضوی هستند.

وی گفت: غیر از پایگاه‌های اورژانس، ۲ اورژانس هوایی، سه اتوبوس آمبولانس و ۲ اورژانس موتوری نیز برای ارایه خدمات آمادگی دارند.

حسینی افزود: مسافران و شهروندان در صورت مواجهه با مواردی از قبیل مشکلات قلبی و تنفسی، اورژانس‌های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

خراسان جنوبی با بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه در مسیر ۲ کریدور اصلی کشور قرار دارد و با ۶ استان خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و اصفهان هم‌مرز است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور