#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی روز جمعه با سفر به شهرستان مرزی زیرکوه برای رفع مشکل آب شرب اهالی روستای خطیبی دستور ویژه صادر کرد.

جواد قناعت امروز در روستای خطیبی از توابع شهرستان زیرکوه حضور یافت و پس از بررسی میدانی، همه دستگاه‌های متولی را مکلف کرد با تعبیه مخزن و تامین زیرساخت‌های لازم، مشکل آب شرب مردم روستا را تا یک ماه آینده برطرف کنند.

شبکه آبرسانی این روستا به دلیل پایدار نبودن آب در منطقه، مدت‌هاست بلااستفاده مانده و با این دستور استاندار و ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستگاه‌های متولی، این شبکه دوباره جان خواهد گرفت.

این بازدید میدانی با حضور امام جمعه و فرماندار زیرکوه انجام شد و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی نیز توضیحات لازم را درباره اجرای پروژه ارائه کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سفرهای روز جمعه خود این حضور و بازدید را به منظور پیگیری مهمترین مطالبه مردم و رفع مشکل آب شرب اهالی روستای خطیبی انجام داد.

خطیبی روستایی در دهستان افین بخش زهان شهرستان زیرکوه است که براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، حدود ۸۰ نفر جمعیت دارد.

قناعت در ادامه سفر به شهرستان زیرکوه از شهرک صنعتی حاجی‌آباد هم بازدید کرد.

آبرسانی و گازرسانی از مشکلات مطرح شده در این بازدید با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بود که برای رفع این مشکلات تا هفته دولت قول مساعد داده شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

استاندار خراسان جنوبی جمعه هفته گذشته با سفر به سرایان از برخی طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام این شهرستان بازدید کرد و در نماز جمعه سرایان حضور یافت.