معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: قیمت کالاهای اساسی به ویژه گوشت قرمز باید با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای پایانی سال جاری و فروردین ۹۹ تثبیت شود.

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در شانزدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به دستورالعمل حذف و کاهش سهم استان از میزان دام خروجی زنده به میزان ۲۰ درصد گفت: سال گذشته با توجه به مصوبه تنظیم بازار استان نظارت عالی بر دام‌های خروجی استان داشتیم.

وی ادامه داد: امسال نیز بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال قبل از خروج دام زنده جلوگیری شده است، با این نگاه که ابتدا باید گوشت مورد نیاز استان تامین و مازاد بر نیاز به استان‌های همجوار ارسال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در روزهای پایانی سال برخی متولیان امر خواستار حذف دستورالعمل مذکور در خصوص خروج دام از استان شدند که بر مبنای خرد جمعی دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: در صورتیکه این دستورالعمل حذف شود بایستی حتما قیمت‌ گوشت قرمز در استان تثبیت شود و نباید ملاک قیمت در خراسان جنوبی، استان‌های همجوار باشند.

عابدی گفت: با توجه به پتانسیل و تولیدات دامی استان، همانطور که خراسان جنوبی در گوشت مرغ مازاد مصرف تولید می‌کند در خصوص گوشت قرمز هم نباید کمبودی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: با اجرای دستورالعمل مذکور به اذعان اتحادیه دامداران استان برای دامداران هیچگونه مشکلی ایجاد نشده است بلکه آنهایی که در خرید و فروش دام دخیل هستند خواهان حذف این دستورالعمل هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: روزهای پایانی سال مردم انتظار دارند قیمت‌ها ثابت بمانند و درگیر چالش قیمت نشوند.

وی تاکید کرد: نظارت بر قیمت کالا و خدمات امری بسیار ضروری است و باید مورد توجه ویژه مسوولان مربوطه قرار بگیرد.

عابدی گفت: با تعیین کمیته تخصصی با حضور جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتحادیه دامداران باید قیمت گوشت قرمز در استان تعدیل و تثبیت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با اشاره به افزایش جذب و توزیع ۱۱۴ درصدی شکر و ۱۰۸ درصدی برنج در استان امسال نسبت به سال گذشته گفت: این نشان از اهتمام ویژه مسوولان مربوطه برای جذب سهمیه‌های استان است.

با توجه به اعلام برخی دستگاه‌های نظارتی مبنی بر عدم بازپرداخت مطالبات دامداران استان، شرکت‌های مرتبط با تولیدات شیری، افزایش قیمت دام زنده، کمبود توزیع کود شیمیایی، درخواست شکر و روغن و هجوم مردم در خرید کالاهای سرمایه‌ای مانند مسکن و خودرو، در این نشست این موضوعات به مشورت گذاشته نشد که در جلسات بعد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به منظور هماهنگی و اطلاع اعضای کمیسیون استان از وضعیت حوزه تنظیم بازار در شهرستان‌ها، ارتباط ویدئو کنفرانس با جلسات تنظیم بازار سه شهرستان سرایان، زیرکوه و طبس در این نشست برقرار شد.

در این ویدئو کنفرانس فرمانداران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت حوزه تنظیم بازار و بازرسی و نظارت بر بازار در شهرستان‌ها، مسائل، مشکلات، درخواست‌ها و پیشنهادات خود را نیز مطرح کردند.