?امروزه با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز بشر به غذا، منابع حیوانی یکی از بهترین بُن مایه های تأمین این نیاز شناخته شده و بالطبع علم دامپزشکی نیز در سلامت و ایمنی این مواد غذایی نقشی استراتژیک و انکار ناپذیر دارد.
?فعالان عرصه دامپزشکی در راستای وظایف و مسئولیت های قانونی خود سه هدف ملی “حفظ سرمایه دامی از طریق بهداشت دام”،”حفظ وارتقاء بهداشت عمومی از طریق مبارزه با بیماری های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوان”و” تحقق امنیت غذایی از طریق فراهم آوردن شرایط بهداشتی برای سرمایه گذاری و تولید، کاهش تلفات دامی، کاهش ضایعات فرآورده های دامی، افزایش راندمان تولید و سلامت غذا” را دنبال می کنند.
?اصل مهمی که در خراسان جنوبی بسیار اساسی و تأثیرگذار است و وجود بیش از ۲ میلیون رأس دام سبک، ۳۵ هزار نفر شتر، بیش از ۷۰ هزار رأس گاو و گوساله، ۶۰۰ واحد دامپروری صنعتی ، بیش از ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی و تخم گذار، ظرفیت پرورش یک ‌هزار و ۱۰۰ تن ماهی و فرصت های سرمایه گذاری پیش آمده در مزارع پرورش شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین و… همه و همه حکایت از نقش بسزای فعالان این عرصه در صیانت از سرمایه دامی استان دارد.
?تلاش و کوششی که سبب شد، خراسان جنوبی طی دولت های یازدهم و دوازدهم در ردیف استان‌های پاک از نظر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام قرار گیرد و با تأثیر این موضوع در سلامت فرآورده‌های دامی استان، خراسان جنوبی در زمینه تولید شیر، فرآورده های لبنی، گوشت قرمز و گوشت سفید، در ردیف استان های برتر قرار گرفته است.
?اینجانب، ۱۴ مهرماه، روز دامپزشکی را به همه دست اندکاران این حرفه مقدس، سربازان بی ادعای عرصه بهداشت و سلامت جامعه و همه تلاشگران و سخت کوشان این حوزه که در بخشهای دولتی و خصوصی با کمترین امکانات از نقاط دورافتاده و صعبالعبور گرفته تا در مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآوردههای خام دامی این استانِ پهناور ایفای وظیفه می کنند، تبریک می گویم.

?امید که با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه در جهت حفظ ارزش ها و خدمت‌رسانی به مردم کوشا بوده در تمامی مراحل زندگی و انجام وظایف محوله در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) بیش از پیش موفق و منصور باشید .

?محمدصادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی