#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جهاد تبیین و بیان حقایق از جهاد نظامی بالاتر است چون فرهنگ و هویت مردم است و اگر دشمن هویت جامعه را از بین ببرد، چیزی نمی‌ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم هفته مساجد، بزرگداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت آیت الله محمد محمدی ری شهری در محل مسجد قباد مهرشهر بیرجند اظهار داشت: در جنگ‌های نظامی تصرف در آب و خاک است و آن مقدمه‌ای برای نفوذ در فرهنگ جامعه است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک کارشناس اسلام در سطح بین الملل امروز تکلیف ما را بر مسئله جهاد تبیین تاکید کردند و ارزش این کار بزرگ را تنها خداوند متعال می‌داند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران اسلامی در همه پرسی انقلاب خواستار نظام اسلامی شدند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی با تمام انقلاب‌های جهان متفاوت است و انقلاب اسلامی ما همراه تقوا است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما ریشه قرآنی و روایتی دارد گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا به ۲ نیمکره شرقی و غربی تقسیم شده بود و در این دوران احتمال اینکه دین و اسلام پرچمدار شود، وجود نداشت.

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل در مقابل شاه ایستادگی کردند که شاه تحمل نکرد و ایشان را تبعید کردند اما با همت و صبر انقلابی مردم ایران انقلاب به پیروزی رسید و امروز کسانی که انتظار نابودی انقلاب اسلامی را می‌کشند، خودشان نابود می‌شوند.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه تفکر و فرهنگ بسیج تمام شدنی نیست، اضافه کرد: در طول انقلاب اسلامی فتنه‌های مختلف علیه انقلاب ما طراحی شده و هر روز فتنه بوده اما دست خداوند متعال همیشه حافظ انقلاب بوده است.

وی ضمن تسلیت رحلت آیت الله محمدی ری شهری، گفت: مرحوم آیت االله ری شهری عالمی برجسته و شایسته بود که باید نسل جوان جامعه به خواندن کتاب‌های سودمند آن بزرگوار تشویق شوند.