#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مراسم پیاده روی اربعین تنها یک مراسم معمولی برای عزاداری نیست، بلکه امروز به نماد یک خیزش جهانی تبدیل شده است.
دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در ستاد اربعین استان خاطرنشان کرد: امروز مراسم اربعین از انجام یک مراسم معمولی عزاداری برای شهدای کربلا خارج شده است.
?وی ادامه داد: یکی از رهبران مسیحی روسیه که چند سال پیش در مراسم اربعین شرکت کرده بود، از این مراسم به عنوان مانور شیعه یاد کرده و می گوید؛ با انجام این مراسم عظیم، آینده از آن ایران است .
?استاندار با اشاره به ایام رحلت امام خمینی (ره) تصریح کرد: این بزرگمرد تاریخ، با قیامش اسلام را از مظلومیت خارج کرد و توانست نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را بدون هیچ پشتیبانی از غرب و شرق سرنگون کرده و نظام جمهوری اسلامی را بر اساس مبانی دینی و انقلابی و با تأسی از امام حسین (ع) در ایران برپا کند.
?قناعت تصریح نمود: پیاده روی اربعین به پدیده بی نظیر و بی سابقه ای در جهان تبدیل شده که ریشه در عشق و ایمان افرادی دارد که در مراسم اربعین شرکت می کنند.
?وی تأکید کرد: شکوه اربعین نشانگر آن است که دستی فرا بشری هدایت کننده این حرکت می باشد و این در حالی است که دشمن با بمباران تبلیغاتی تلاش می کند یاد و خاطره امام حسین (ع) و ۷۲ تن یاران باوفایش را از بین ببرد.
?استاندار با بیان این که انقلابی ماندن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: همین موضوع بود که سبب شد در نهایت فقط ۷۲ تن از یاران امام حسین(ع) در کنار آن حضرت باقی بمانند و به همراه آن حضرت در کربلا شهید شوند.

?قناعت تأکید کرد: امام خمینی(ره) با تأسی از سیره امام حسین (ع) تحولی بزرگی در ذهن و ایده مردم ایران ایجاد کرد که با کمک آن توانستند در دوران دفاع مقدس در مقابل نظام سلطه بایستند بدون این که برخلاف گذشته یک وجب از خاک ایران را از دست بدهند.
?وی متذکر شد: هر یک از ما بر حسب توانایی و تمکنی که داریم باید در حرکت جهانی اربعین که اهل تسنن و مسیحیان هم در آن حضور دارند، ایفای نقش کنیم به ویژه مردم خراسان جنوبی که تدین آنها زبانزد همگان است.