اختتامیه دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس برگزار شد
اختتامیه دومین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امام جمعه شهرستان سرایان، فرماندار این شهرستان و جمعی از فرهیختگان و هنرمندان برگزار شد.
 ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم که ۱۰ مهرماه جاری در محل سینما بعثت شهرستان سرایان برگزار شد، عنوان کرد: یکی از وجوه اصلی فرهنگ کشور ما شعر است و بسیاری ایران را به شعر و شاعرانش می شناسند، شاعران گرانسنگی که در طول تاریخ مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و عاطفی این ملت را در کلام و اشعار خود به تصویر کشیدند و ماندگار کردند.

وی با بیان این که شعر، فرهنگ عاشورایی و شور حسینی را در طول سالیان حفظ کرده است، ادامه داد: دفاع مقدس بستری از جانفشانی و مجموعه ای از بهترین ها، زیباترین ها و بدیع ترین صحنه های خلق شده است و تنها شعر و شاعران می توانند این صحنه ها را ماندگار کنند.

نبی زاده با اشاره به این که وظیفه ما فراهم سازی زمینه برای تدوام یافتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در قالب شعر به عنوان جزیی از کلام جامعه است، اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم بخشی از این مسئولیت را به عنوان خدمتی برای مردم عزیز استان انجام دهیم.

ابراهیم رسولی مقدم فرماندار شهرستان سرایان نیز در این مراسم عنوان کرد: اگر کسی سرگذشت و تاریخ دفاع مقدس را شنیده و درک کرده و ذوق و قریحه ای هم در حوزه شعر و شاعری داشته باشد ولی دین خود را نسبت به شهدا ادا نکند، همیشه یک جای خالی را در زندگی هنری خود خواهد داشت.

وی به زیبایی و ماندگاری اشعاری که در حوزه دفاع مقدس سروده شده است، اشاره کرد و افزود: امیدوارم اشعار آیینی، دینی و مذهبی شاعران استان که در زندگی انسان ها، مسیری را باز کرده است، صدقه جاریه ای برای زندگی آن ها باشد.

حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه شهرستان سرایان نیز گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری “دفاع مقدس همچون گنج است”، و یکی از راه های استخراج از این گنج و ماندگاری آن شعر است که شاعران استان نیز به زیبایی از این بستر استفاده کردند.

شایان ذکر است طبق اعلام نظر هیئت داوران جشنواره، جواد صفری از سرایان یه عنوان نفر اول، سید عباس محسن زاده از بشرویه نفر دوم و امین ابراهیم زاده از فردوس به عنوان نفر سوم معرفی شدند. همچنین پیر دنیا از فردوس، حسین حمامی از بشرویه ، مرتضی حسینی اسفاد از قاین ، حسین میری از زیرکوه و ابراهیم ارشادی از سرایان شایسته تقدیر جشنواره شدند.