فرماندار نهبندان گفت: ۳۹ مصوبه سفر استاندار به این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برخی از آنها در قالب اجرای پروژه و بخشی گره‌گشایی مشکلات به لحاظ اداری بوده است.

مجید بیکی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نهبندان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان مرزی برگزار شد افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای بهره‌برداری از مصوبات سفر استاندار به این شهرستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه نهبندان در سال ۶۸ به شهرستان ارتقا یافت اظهار داشت: اکنون با ۶۲ هزار نفر جمعیت در حوزه‌های زیرساختی وضعیت خوبی داریم اما در بخش آب با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی یادآور شد: همچنین شهر نهبندان سال گذشته گازرسانی شد و تا پایان سال جاری بسیاری از روستاهای شهرستان هم گازرسانی می‌شود.

فرماندار نهبندان گفت: ستاد توسعه نهبندان به ریاست استاندار تشکیل شده است از این رو دستگاه‌های اجرایی باید با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر زمینه توسعه نهبندان را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در دی ماه سال گذشته با سفر استاندار به نهبندان، ۳۹ مصوبه برای توسعه شهرستان رقم خورد.

بیکی اظهار داشت: حضور پررنگ بنیاد برکت در این شهرستان زمینه شکوفایی ظرفیت‌های نهبندان را فراهم کرده است و معدن و دامپروری نیز از دیگر ظرفیت‌های نهبندان است.

وی گفت: خراسان جنوبی از استان‌های تولید کننده زیتون و خرما است که اگر فرآوری این محصولات ایجاد شود می‌توان ارزش افزوده بیشتری را برای ساکنان این استان داشته باشیم.

وی افزود:  همچنین کار توسعه بیمارستان شهید آتشدست نهبندان مورد توجه و در مسیر انجام است.

امام جمعه نهبندان هم در این نشست دوبانده شدن جاده‌های اصلی این شهرستان را اولویت تقاضا از مسئولان استان دانست و  گفت: تسریع در اجرای دوبانده شدن جاده شوسف به نهبندان مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزایی افزود: در این جاده آمار کشته‌شدگان تصادفات زیاد بوده و لازم است این جاده هرچه سریعتر دوبانده شود.

وی ضمن قدردانی از سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به نهبندان اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی شود تا همه مردم این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز برای پیگیری مصوبات سفر استاندار به شهرستان نهبندان سفر کرد.