بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در اولین گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان مطرح کرد:
? برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات به ویژه در نقاط محروم و دوردست باید مدنظر مسئولین باشد.

بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در اولین گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان مطرح کرد:
? با جذب و بکارگیری و اولویت نیروهای بومی؛ شرایط ماندگاری افراد در شهرستان که شرایط خاص می باشد فراهم نمائیم.

اولین گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش مناطق مرزی استان خراسان جنوبی با حضور مهندس بیکی فرماندار شهرستان نهبندان ، مهندس محمدی فرماندار شهرستان سربیشه، امامان جمعه نهبندان و سربیشه، واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های درمیان، زیرکوه و سربیشه در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
? مهندس بیکی در این گردهمایی اظهار نمود : آموزش و پرورش به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کشور مطرح است توجه به حوزه فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه در همه بخش‌های کشور باید مد نظر قرار گیرد.
وی در ادامه افزود : رسالت اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است ؛ بزرگترین هدف و اولویت امروزه ما در مجموعه دستگاههای اداری و جامعه این است که انسان‌هایی تربیت شوند که در تراز جمهوری اسلامی و در تراز با شاخص هایی که قرآن و دین مبین اسلام به عنوان یک انسان تعریف کرده، باشند.
? فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خاطر نشان کرد : علاوه بر توجه به بخش آموزش، امروز نیازمند توجه جدی به حوزه پرورش هستیم زیرا جامعه ای که امروزه در معرض آسیب های فراوان در بعد اجتماعی قرار گرفته است و این آسیب ها جامعه و خانواده ها را تهدید می کند که باید با استفاده از هم افزایی و همکاری همه دستگاهای اجرایی و خانواده ها تمهیدات مناسب و مهم و اصولی مد نظر و در دستور کار قرار گیرد.

مهندس بیکی ابراز داشت : تحول در حوزه آموزش و پرورش امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه در مدارس یک تحول اساسی به وجود بیاید و اگر هدف رسیدن به تعالی انسانی و کرامت انسانی باشد حتما باید بعد مدرسه و مسجد تقویت شود.
فرماندار نهبندان در ادامه گفت : باید به جای کمی بخشی برنامه ها با سمت کیفی بخشی آن قدم برداشته شود و امروزه فارغ و خارج از چارچوب های آماری که ارائه می شود به دنبال افزایش اثر گذاری اقدامات برای داشتن یک جامعه سالم و پویا باشیم.
? وی اضافه کرد : یکی از موضوعات مهم، اساسی و ویژه شهرستان نهبندان کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش می باشد و با توجه به اینکه نیروهای زیادی با سابقه طولانی و… از مجموعه آموزشی شهرستان خارج و هر ساله تقاضای انتقال از شهرستان را دارند مجموعه آموزش و پرورش شهرستان را دچار مشکل واختلال در روند آموزشی کرده‌اند که می طلبد مجموعه آموزش و پرورش استان با نگاه تخصصی و حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع نگاه داشته و بکارگیری نیرو بویژه بومی را در اولویت قرار دهند.
? مهندس بیکی در پایان افزود : باید پیش بینی های لازم را در شهرستانهای مرزی برای تثبیت جمعیت در دستور کار قرار داده و شرایطی را فراهم نمائیم