معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی گفت: امنیت در مرزهای کشور از جمله مرزهای خراسان جنوبی، کامل و پایدار است.

سردار حسن اسداللهی  در آیین معارفه فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمدرسول الله (ص) بیرجند افزود: عقبه امنیت باعث توسعه می‌شود و در خراسان جنوبی و سایر استان‌های مرزی در وضعیت پایدار و مناسب است.

وی با بیان اینکه امنیت ضامن توسعه، اشتغال و اقتصاد پویاست گفت: به لطف خدا مردم نجیب و با ایمان استان خراسان جنوبی در کنار نیروهای مسلح، امنیت بسیار مطلوبی را با توجه به مرز مشترک با کشور افغانستان به ارمغان آورده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی ناجا افزود: نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی ایران عقبه مردمی دارد و مردم آن را از بدنه خود می‌دانند لذا در سیل، زلزله، کرونا، همدلی مومنانه و مواسات، نیروهای مسلح هم پای کار هستند که نشان از مردمی بودن آنان است.

وی با تاکید بر اینکه باید قدردان شهیدان و ادامه دهنده راه آنان باشیم گفت: امنیت و اقتدار امروز کشور و مرزهای ایران به برکت خون شهیدان حاصل شده است.

سردار اسداللهی ماموریت اصلی و ذاتی مرزبانان را حفظ و صیانت از مرزهای کشور خواند و اظهار داشت: سلحشوران و ایثارگران مرزبانی با مجاهدت وصف ناشدنی برای انجام موفق ماموریت‌های خود در تلاش هستند.

وی افزود: در مراکز آموزش باید فرهنگ بسیجی، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی و فرهنگ دفاع از مرزهای با قداست جمهوری اسلامی ایران در سربازان تقویت شود.

معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره سرهنگ سورگی فرمانده فقید مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند گفت: این خلوص نیت است که انسان را بزرگ می‌کند و محبوبیت اجتماعی می‌بخشد نه پست و جایگاه‌های دنیایی، چرا که اینها گذرا هستند.

در این آیین از خدمات و تلاش‌های فرمانده سابق این مرکز آموزشی مرحوم سرهنگ محمدحسین سورگی تجلیل و سردار علی محمد محمدی به عنوان فرمانده جدید مرکز آموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند معرفی شد.

سرهنگ سورگی هنگام تمرینات آمادگی جسمانی نظامی در تیر امسال دچار عارضه قلبی شد و به دیار باقی شتافت.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه، با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.