سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: دومین مزایده سراسری محدوده های معدنی خراسان جنوبی در کمتر از یک ماه در سال جاری برگزار می‌شود.

 

حامد حسن‌نژاد داشت: با توجه به استقبال گسترده متقاضیان و سرمایه گذاران معدنی از مزایده های معدنی استان، بزودی دومین مزایده معادن و محدوده های معدنی در سال جاری در کمتر از یک ماه جهت واگذاری به سرمایه گذاران واقعی و دارای صلاحیت برگزار می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: مزایده قبلی از بزرگترین مزایده های معدنی استان بود که در اردیبهشت ماه برگزار و ۴۶۷ محدوده اکتشافی و ۴۶ گواهی کشف و پروانه بهره برداری به مزایده گذاشته شد.

حسن نژاد با بیان اینکه پاکت های مزایده قبلی در نیمه دوم اردیبهشت ماه بازگشایی شد و متاسفانه مدارک تعداد زیادی از شرکت کنندگان ناقص بود ادامه داد: در راستای تکریم ارباب رجوع و استفاده از توان سرمایه گذاران و همچنین واگذاری محدوده های معدنی بیشتر و تعیین تکلیف معادن راکد و محدوده‌های اکتشاف شده طی دو هفته آینده در کمتر از یک ماه دومین مزایده سراسری محدوده های معدنی، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری برگزار می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های معدنی استان خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی از ظرفیت های معدنی بسیاری نظیر معادن زغالسنگ ، بنتونیت، منیزیت، آهن، مس، طلا، سنگ های گرانیتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، خاک های صنعتی، پتاس و… برخوردار است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از پنج استان معدنی کشور دارای قابلیت‌های معدنی قابل توجهی است که با وجود ۷۴۱ معدن و ذخیره قطعی ۶ میلیارد و ۹۰۰ هزار تن، ۱۳ درصد ذخایر معدن کشور را دارد و ۱۳ هزار نفر نیز در معادن استان مشغول به کار هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور