مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی از فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم امسال ۱۰ درصد از گروه‌های جهادی را در رشته‌های مختلف تخصصی کنیم.

مهدی هنری  در حاشیه بازدید از گروه جهادی شهید برونسی که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شد افزود: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی تخصصی است.

وی بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف شکل گرفته و یکی از گروه‌های جهادی تخصصی که چند سالی است که در استان شکل گرفته و خدمت رسانی می‌کنند گروه جهادی شهید برونسی در حوزه تخصصی گچ‌کاری است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: این گروه در طول سال آخر هر هفته به طور منظم کار گچ‌کاری مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های محرومان را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: در شبهای ماه مبارک رمضان هم گروه جهادی شهید برونسی از افطار تا نزدیک سحر به گچ‌کاری مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های محروم می‌پردازند.

هنری یادآور شد: این گروه جهادی سال گذشته با تلاش و پشتکاری که در امر خدمت رسانی داشت توانست ۱۹ هزار متر مربع به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان  را گچ‌کاری کنند که از این میزان ۱۷ هزار متر مربع مساجد و حسینیه و مابقی منازل محرومانی بود که از قبل شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه کار اجرایی هم با کمک گروه جهادی و مجموعه سپاه و بسیج انجام می‌شود ادامه داد: مصالح مورد نیاز نیز با کمک خیرین، سپاه و بسیج و با محوریت مساجد انجام می‌شود و این گروه جهادی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی در اواخر هفته در طول هفته هم به انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

هنری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های ما در بسیج سازندگی استان استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی است افزود: اخیرا گروه های جهادی تخصصی کاشی‌کار، جوشکار و گازکش ساختمان هم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی سال گذشته ۴۳ اردو برگزار کرده است گفت: با هماهنگی‌های مختلفی که داریم تجهیز گروه‌های جهادی نیز در برنامه قرار دارد تا با ظرفیت بیشتر از خدمات بهتری در استان فعالیت کنند.