به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر و هنر خراسان جنوبی ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از برگزاری انتخابات اتاق اصناف خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف موضوع ماده ۳۶ قانون نظام صنفی انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان های بیرجند، قائن، نهبندان و بشرویه برگزار می شود.
داود شهرکی با بیان اینکه اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف یکی از ارکان مهم بازار محسوب می شود افزود: اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف توسط روسای اتحادیه ها انتخاب می شوند و بعد از اینکه ترکیب هیات رئیسه مشخص شد انتخابات داخلی برگزار می شود.
شهرکی با اشاره به اینکه در این انتخابات ۲ نفر از صنوف تولیدی، خدمات وفنی و ۲ نفر از توزیعی و خداتی که بیشترین آرا را کسب کنند انتخاب می شود و نفر پنجم از میان بیشترین آرای کسب شده انتخاب خواهد شد و همچنین از صنوف تولیدی خدمات فنی و توزیعی خدماتی نیز یک نفر عضو علی البدل انتخاب خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳۷ اتحادیه صنفی در استان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: انتخابات ۲ اتاق اصناف بیرجند، قائن، نهبندان، و بشرویه با حضور ۴۱ داوطلب که ۳ زن و ۳۸ نفر مرد هستند برگزار و از این تعداد ۲۰ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۸ نفر دیگر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: انتخابات هیات رئیسه اتاق اصناف بیرجند از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه برابر با ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی واقع در بلوار شهید مطهری برگزار می شود. شهرکی گفت: طبق فراخوان منتشر شده فقط روسای اتحادیه مجاز به شرکت در انتخابات بوده و دادن وکالت به سایرین برای شرکت در انتخابات ممنوع می باشد.
وی برنامه ریزی در راستای اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی با تکیه بر شفافیت و روان سازی نظام توزیع ارتقاء سطح خدمات رسانی به مردم، آموزش و شناسایی مشکلات و موانع توسعه و ارتقا فعالیتهای صنفی و تلاش و همکاری جهت رفع این موانع برای اتحادیه را از جمله وظایف اتاق اصناف دانست.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله