به مناسبت فرمان فرماندهی کل قوا درخصوص مبارزه بی امان با کالای قاچاق و ارز انجام شد:

رئیس سازمان اموال تملیکی استان:صادرات ۷ پارت محموله کالای قاچاق صادراتی به آسیای میانه و عراق

به مناسبت فرمان مبارزه بی امان با کالای قاچاق و ارز توسط حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مراسم امحاء ۶ تن کالای قاچاق در مرکز استان با حضور محمد حسین شیخ زاده رئیس اموال و تملیکی استان و حسنی مقدم دبیرشورای مبارزه با کالای قاچاق و ارز خراسان جنوبی و مسئولان شهرستانی برگزار شد.

 

امحا ۱۴ تن کالای قاچاق از ابتدای سال تاکنون

حسنی مقدم دبیرشورای مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۸ تن کالای قاچاق را امحاء کردیم عنوان کرد: امروز ۶ تن کالا سلامت محور شامل مواد دخانی ۷۰۰ کیلو، لوازم آرایشی بهداشتی ۳ هزار و ۸۶۰ قلم، نوشیدنی و مواد خوراکی هزار و ۱۶۱ قلم، پوشاک ۷۸۰ کیلوگرم و میوه هزار و ۳۴ کیلوگرم  به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال امحاء شد. وی افزود:این مقدار کالا برای ۳۸۵ پرونده است و به طور کلی ۹۰ درصد کالاهای کشفی در خراسان جنوبی توسط بازرسی های نیروی انتظامی کشف و ضبط می شوند. حسنی مقدم با بیان اینکه خراسان جنوبی محور ترانزیت کالای قاچاق به مرکز کشور است تاکید کرد: در استان کالای قاچاق همچون مواد دخانی و لوازم آرایشی بهداشتی در سطح عرضه به صفر رسیده است.

 

رشد ۱۰۰ درصدی امحاء کالای قاچاق

محمدحسین شیخ زاده، رئیس سازمان اموال و تملیکی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه خراسان جنوبی ناامن ترین استان برای قاچاق چیان است بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون کالاهای قاچاق منغول به ارزش ۴۰۴ میلیون تومان و اموال غیر منغول به ارزش ۴۶۹ میلیون تومان  مصادره شده است. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و ۲۲۰ پرونده قاچاق قطعی تشکیل شده است افزود: در سال گذشته ۱۱ مرحله انهدام کالای قاچاق سلامت و امنیت محور را به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال داشته ایم که سه ابتدای امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۵۲ درصد رشد در حجم و ۱۰۰ درصد در امحاء داشته ایم.

 

صادرات ۷ محموله قاچاق به آسیای میانه و عراق

شیخ زاده از صادرات ۷ پارت محموله کالاهای صادرات محور به آسیای میانه و عراق توسط سازمان اموال و تملیکی خراسان جنوبی برای اولین بار در استان خبرداد و عنوان کرد: صادرات این گونه کالاها می تواند ارزش افزوده خوبی برای استان داشته باشد و از صادرکنندگان بومی خراسان جنوبی  دعوت می کنیم تا در این بخش مارا همیاری کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله