مشعل گاز ۴۲ روستای شهرستان مرزی نهبندان در هشتمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در این شهرستان روشن شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی روز شنبه در این آیین گفت: برای گازرسانی به این روستاها ۴۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

محمود هاشمی جمعیت برخوردار این پروژه را ۲ هزار و ۴۲۶ خانوار اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پروژه ۲۵۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، ۱۰ ایستگاه تقلیل فشار و یک ایستگاه حفاظت کاتدیک اجرا و ۲ هزار و ۱۸۵ علمک گاز نصب شده است.

وی به بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: در این پروژه نیز هشت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: اجرای ۴۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، احداث هشت ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۲۲ انشعاب از دیگر اقدامات انجام شده در این پروژه است.

وی اظهار داشت: مهر سال گذشته خط انتقال گاز به شهرستان نهبندان انجام شد و بعد از گذشت یک سال از این مدت، امروز ۴۲ روستا گازدار شدند.

هاشمی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۵۱ روستای نهبندان در دست انجام است عنوان کرد: در مجموع ۷۸.۵ میلیارد تومان پروژه گازرسانی در شهرستان نهبندان آغاز یا افتتاح شده که نشان از توجه نظام و دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی بر ضرورت مصرف ایمن و صرفه جویی در مصرف گاز تاکید کرد و افزود:  مشترکان گاز باید نسبت به استفاده ایمن از تجهیزات این نعمت خدادادی توجه ویژه داشته باشند تا مصرف گاز با استفاده از تجهیزات غیراستاندارد به نقمت تبدیل نشود.

همچنین همزمان با هشتمین روز دهه فجر چهار پروژه آبیاری تحت فشار با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و مدیران استانی و شهرستانی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید.

یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است و ۱۴ خانوار بهره‌مند شدند.

پروژه آبیاری تحت فشار در روستای فیروزآباد نهبندان به نمایندگی از چهار پروژه مشابه با حضور محمدصادق معتمدیان، معاونان استاندار، امام جمعه و فرماندار نهبندان و سایر مسوولان افتتاح شد.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر شوسف نهبندان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ۸۳ کیلومتر باند دوم در محورهای مختلف استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، ساخت ۴۵ کلاس درس با هدف حذف کانکس‌های آموزشی در سطح استان، بهره‌برداری از گازرسانی به ۴۲ روستا و ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان نهبندان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های محمدصادق معتمدیان در نهبندان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به نهبندان با مادر شهید سرافراز عبدالله نوری دیدار کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.