رییس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه انتخابات بستر فضای مجازی است که باید آن را مدیریت کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه انتخابات بستر فضای مجازی است که باید آن را مدیریت کرد چراکه فضای مجازی در کنار اینکه فرصتی برای ایجاد شور انتخاباتی است بستری را برای سوء استفاده برخی در راستای تخریب و و سیاه‌نمایی فراهم کرده است.

وی بیان کرد: رعایت اخلاق در کنار قانون، تحمل انتقام‌پذیری و داشتن تقوای مالی به معنای شفافیت در هزینه‌کردها برای کاندیداهای انتخابات مهم‌ترین اصول در این برهه زمانی است.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: به طور مستمر عملکرد ستادهای انتخاباتی رسیدگی و نظارت می‌شود و با جرم‌ها به صورت قاطعانه برخورد می‌شود.

حمیدی ادامه داد: زیرساخت‌های مخابراتی و برق در روز انتخابات آماده است و حتی اگر امکان آن وجود داشته باشد، در برخی شعبه‌های مهم اخذ رای برق اضطراری وصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها بر رفع نقص‌ها تا روز انتخابات بوده و دستورات لازم داده شده است، افزود: سلامت مردم خط قرمز ما در روز انتخابات است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حمیدی با تأکید بر استفاده از توان رسانه‌ها برای القای عدم نگرانی مردم که در روز انتخابات مورد تهدید بهداشتی قرار نمی‌گیرند، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم با حضور آگاهانه و ناشی از شناخت در انتخابات همچون همیشه حضوری پرشور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند که به هر حرمی در روند برگزاری انتخابات سریعا رسیدگی و انتخابات سالمی برگزار خواهد شد.