🔸امام جمعه طبس گفت: هرچه روی معرفی واقعه طبس بیشتر کار شود، اثر اجتماعی و تربیتی داشته و مردم را با امدادهای الهی بیشتر آشنا می‌کند.

🔸حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس، در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت ۵ اردیبهشت؛ سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: از سالروز واقعه صحرای طبس به عنوان یوم الله یاد می‌شود و پیام امام راحل در مورد این حادثه، دنیایی از معارف توحیدی را به جامعه القا می‌کند.

🔸وی با بیان اینکه دل انسان به خداوند محکم می‌شود، افزود: هرچه ما خداوند را در زندگی خود دخیل دانسته و اگر باور اینکه سعادت و شقاوت‌ها به دست خداوند است در ما شکل بگیرد در مقابل همه ابرقدرت‌ها محکم و استوار خواهیم بود.

🔸امام جمعه طبس با بیان اینکه بخش عمده طرح مسطورا که امسال اجرایی شد بر محور توحید و همه کاره بودن خدا در زندگی است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: مصداق عینی این باور به توحید را در انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد بودیم و باید دانست هرچه روی این موارد بیشتر کار شود، اثر اجتماعی و تربیتی داشته و مردم را با امدادهای الهی بیشتر آشنا می‌کند.

🔸 محمدی با تاکید بر گرامی داشتن این روز در فضای رسانه‌ای و فضای شهری و همچنین در سطح بین‌المللی، تصریح کرد: لازمه این امر آن است که حق این روز را آن گونه که لازم است ادا کنیم.

🔸وی اظهار کرد: مردم باید بدانند که همانگونه که امدادهای غیبی و الهی برای انبیا انجام می‌شد امروز نیز همین امدادهای الهی برای ملتی که یار و یاور دین خدا باشند، صورت خواهد گرفت.

🔸امام جمعه طبس بیان کرد: امیدواریم تلاش‌های خوبی را برای معرفی این روز شاهد بوده و برای نسل‌های بعد با تصمیمات مقتضی این واقعه را معرفی کنیم.

🔸علی اکبر رحیمی؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس نیز افزود: پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفضحانه آمریکا در صحرای طبس به عنوان یک حادثه ماندگار در تاریخ کشور ثبت گردیده و همه ساله در سطح استان و شهرستان اهتمام ویژه‌ای به آن شده که می‌طلبند باتوجه به توطئه‌های رنگارنگ دشمن در ماه‌های گذشته با شکوه ویژه تری برگزار گردد.

🔸وی گفت: انتظار است مدیران استانی و شهرستانی تمام توان خود را معطوف به این برنامه نمایند.

🔸 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس تصریح کرد: برنامه‌های پنجم اردیبهشت طی یک هفته برگزار خواهد شد که ویژه برنامه صحرای طبس باحضور مدیران استانی و اجرای دعای ندبه کشوری از جمله برنامه‌های هفته سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس خواهد بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور