#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه از تحویل حدود ۲۲ هزار دز واکسن جدید طی دو روز گذشته به استان خبر داد و گفت: با ورود این تعداد واکسن، روند واکسیناسیون در استان تسریع خواهدشد به این صورت که گروه سنی ۸۰ سال به بالا در هر ساعت از فعالیت مراکز تجمیعی، بدون اخذ نوبت می توانند جهت تزریق واکسن به این مراکز مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال براساس تماس تلفنی مراقبین سلامت فراخوان می شوند و در بازه زمانی مشخص شده، جهت تزریق واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه می کنند. همچنین گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال نیز با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و طی یک مدت کوتاه پیامکی برای آنها ارسال خواهد شد که زمان و مکان تزریق واکسن برای آنها مشخص و بر اساس آن زمانبندی، به مراکز تزریق واکسن مراجعه و واکسیناسیونشان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه چهار مرکز تجمیعی در سطح استان خراسان جنوبی راه اندازی شده گفت: یک مرز در بیرجند در پردیس دانشگاه علوم پزشکی و ۳ مرکز در شهرستان های قاین، فردوس و طبس راه اندازی شده که روند واکسیناسیون را تسریع خواهد کرد. همچنین طی یکی دو روز آینده هم ان شاءالله با کمک عزیزانمان در بسیج، سپاه و شهرداری بیرجند، مرکز واکسیناسیون خودرویی در محل چهارشنبه بازار بیرجند راه اندازی خواهد شد که ان شاءالله آن هم به تسریع در واکسیناسیون کمک خواهد نمود.

دکتر دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: در سطح کشور تا صبح روز شنبه به طور میانگین ۲/۶۲ از افراد واجد شرایط واکسینه شده بودند که این رقم در سطح استان خراسان جنوبی ۳/۲ افراد واجد شرایط بود یعنی ما از میانگین واکسیناسیون کشوری خوشبختانه جلوتر هستیم.