مصطفی ملائی- مراسم اختتامیه ششمین استارت آپ ویکند و اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط با مشارکت شرکت شهرک های صنعتی و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در هتل بزرگ کوهستان با حضور بیش از ۱۵۰ شرکت کننده به مدت ۳ روز ۵۴ ساعت کارگاه آموزشی کسب و کارهای نوپا و پرورش ایده برگزار شد.

۱۲ ایده منتخب

ششمین استارت آپ ویکند و اولین استارت آپ ویکند صنایع کوچک و متوسط و sme ها با ۴۰ ایده حضور یافتند که از این تعداد ۱۲ ایده به انتخاب شرکت کنندگان معرفی شدند که در نهایت از این تعداد پس سه روز مارتن آموزشی نفس گیر و چالشی رقابتی ۴ ایده برتر از سوی داوران منتخب شدند.

جوانان برای جذب سرمایه و ایده تلاش کنند

داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این مراسم حمایت از  جوانان را یکی از مهمترین شاخص های توسعه ای دانست و بیان کرد: وظیفه ما متولیان امر حمایت از شما جوانان نخبه است.
وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد اسشتغال دیگری نباشید خاطرنشان کرد: دانشگاه ها فضای خوبی برای ایجاد شغل اینده شما نخبه و ایده پروری ایجادکرده اند  اما فقط باید شما از این فرصت های طلایی استفاده کنید.
شهرکی با تاکید براینکه تولید ثروت و ایجاد شغل در کسب و کارهای نوپا است بیان کرد: ایده های برتر شما نخبگان می تواند کشوری را اداره کند.

از ایده های سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی حمایت می کنیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به ظرفیت های بالای حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و گردشگری معدن اشاره کرد و گفت: معرفی این ظرفیت ها می تواند شغل و ثروت آفرینی کند.
شهرکی افزود: ما متولیان امر برای هرگونه همکاری در جهت ایجاد شغل و نخبه پروری و ایده ها ناب آماده ایم.وی از کلیه حاضرین در جلسه و جوانان دعوت کرد تا راه ارتباطی با سرمایه گذار یا ایده دهنده باشند. وی در پایان قول داد تا کمیته ویژه استارت آپ ویکند صنایع کوچک متوسط و sme ها  در سازمان صمت خراسان جنوبی تشکیل و از ایده های منتخب حمایت شود.

این مراسم که با استقبال خوب دانشجویان و جوانان نخبه استان مواجه که دلیل استقبال بی نظیر با افزایش ظرفیت هم مواجه شد. در این مراسم صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، روزنامه زعفران، موسسه مطبوعاتی گسترش صمت کشور و خبرگزاری برنا در جهت معرفی سه ایده برتر آن تایم، سراچه، چهل تیکه و rj  حمایت خبری و تبلیغاتی کنند.

معرفی برترین ها
گفتنی است ایده rj، و ایده آن تایم فاروغ تحصیلان دانشگاه سپیده کاشانی  بیرجند رغیب تپ سی و اسنب شد
ایده چهل تیکه از سوی فاروغ تحصیلان دانشگاه سپیده کاشانی بیرجند با طراحی کیف و لباس مقام سوم را مشترکن با ایده سراچه که کارهای فنی مهندسی را ایجام می دهد را کسب کردند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله