?معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از سهم ویژه استان خراسان جنوبی در هشتمین آزمون فراگیر دستگاه های اجرایی خبر داد.
حسینی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با پیگیری های شخص استاندار، از مجموع ۱۵۰۰ سهمیه استخدامی وزارت کشور، استانداری خراسان جنوبی به لحاظ تعداد مجوز در بین استانداری های هم درجه ، اولین استانداری می باشد.
?وی ادامه داد: آخرین مجوز استخدام استانداری خراسان جنوبی مربوط به سال ۱۳۹۲ بوده که با وجود شرایط مالی خوب دولت به استانداری و فرمانداری های تابعه استان ۶۰ سهمیه اختصاص داده شده بود.
?به گفته وی؛ در سالجاری و البته در شرایطی غیرقابل قیاس از نظر وضعیت مالی دولت، با پیگیری ویژه استاندار از سازمان های برنامه و بودجه، اداری و استخدامی و وزارت کشور، تعداد ۸۰ سهمیه استخدامی به استانداری اختصاص داده شد و حقوق و مزایای آنها نیز تأمین اعتبار گشت.
?معاون استاندار تأکید نمود: با پیگیری های مجدانه، سهمیه استانداری افزایش چشمگیری یافت به گونه ای که در میان ۱۶ دستگاه اجرایی استان که در این آزمون سهمیه گرفته اند، با در اختیار داشتن حدود ۱۶ درصد مجوزها، دومین سهمیه را دارد.
حسینی یادآور شد: آموزش و پرورش که از نظر تعداد نیروی انسانی و تشکیلات سازمانی قابل مقایسه با هیچ سازمانی نیست، در این آزمون حدود ۶۰ درصد مجوزها را به خود اختصاص داده است.
?وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست درخصوص جذب سهمیه از ستاد وزارت خود پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دهند.
?معاون استاندار با بیان این که در راستای تأکید استاندار تمامی سهمیه های اختصاص یافته برای فرمانداری ها و بخشداری های تابعه بجز مرکز استان در نظر گرفته شده، گفت: توزیع سهمیه ها براساس چارت سازمانی مصوب و پست های بلاتصدی فرمانداری ها و بخشداری ها انجام گرفته است.

?حسینی درخصوص علت این تصمیم گفت: وضعیت تشکیلات سازمانی فرمانداری ها و بخشداری های تابعه استان در شرایط فعلی مطلوب نیست و حدود ۵۷ درصد پست های سازمانی در این حوزه ها بلاتصدی می باشد.
?وی متذکر شد: با برگزاری آزمون و جذب سهمیه اختصاص یافته، این وضعیت در بخشداری ها و فرمانداری ها به طور محسوسی تغییر خواهد کرد و به حدود ۸۰ درصد ارتقاء خواهد یافت.
?معاون استاندار اظهار داشت: با عنایت به تمدید مهلت ثبت نام تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۴ مهرماه ۱۳۹۹ انتظار می رود هم استانی های عزیز جویای شغل که شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در آگهی استخدامی منتشر شده را دارند، از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و با آمادگی کامل به منظور بهره مندی از حداکثر سهمیه های استخدامی در نظر گرفته شده در آزمون شرکت نمایند.
?حسینی افزود: بر اساس اطلاعاتی که در اخبار قبلی عنوان شد، طبق قوانین و مقررات حاکم بر نظام اداری کشور، سهمیه های پیش بینی شده در آزمون مذکور شامل سهمیه ایثارگران، سهمیه معلولین و سهمیه آزاد می باشد و هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی سازمان سنجش (HYPERLINK “http://www.sanjesh.org”www.sanjesh.org) ضمن مطالعه شرایط عمومی و اختصاصی ، با اطلاعات کامل نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
?شایان ذکر است: کارت شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر از روز سه شنبه ۶ آبان ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و آزمون روز جمعه ۹ آبان در تهران و مراکز استان ها برگزار خواهد شد( ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان، شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضا نامه درج خواهند نمود).