مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری چهارمین سوگواره «تعزیه» استان آبان ماه امسال به میزبانی شهرستان سرایان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ناصر نبی زاده صبح امروز ٢۶ شهریورماه جاری در جلسه برنامه ریزی این سوگواره با بیان اینکه ٢١ مهرماه امسال،‌ آخرین مهلت برای ارسال آثار به این سوگواره اعلام شده است، گفت:٢٨ مهرماه زمان اعلام به گروه ها و اختتامیه و اجرای گروه های پایانی چهارمین سوگواره «تعزیه» استان ٣ و ۴ آبان ماه امسال در سرایان خواهد بود.

 

وی درخصوص قوانین و مقررات عمومی تعزیه بیان کرد : این سوگواره بخش رقابتی نخواهد داشت و موضوع آن اهل بیت عصمت و طهارت بوده و بدیع بودن و خلاقیت با حفظ اصالت در اثر و برخورداری از شرایط اجرای صحنه ای برای هیئت انتخاب تاثیر گذار خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: ارسال یک نسخه از تعزیه به همراه فیلم اجرا و یک قطعه عکس از کارگردان به همراه سه قطعه عکس با کیفیت از اجرا در قالب لوح فشرده لازم می‌باشد.

 

نبی زاده همچنین درخصوص مقررات عمومی حاکم گفت: اجرای گروه های برگزیده بر اساس برنامه ریزی دبیرخانه و هرگونه تصمیم در خصوص زمان اجرای تعزیه بر عهده ستاد برگزاری سوگواره خواهد بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله