#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی از افزایش روند موارد ابتلاء به بیماری کرونا در استان خبر داد.

 شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه روند ابتلاء به بیماری کرونا در استان افزایشی است و موارد ابتلاء و بستری در استان افزایش یافته است، احتمال شروع موج ششم کرونا در استان دور از انتظار نیست.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۴۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده ایم که ۹۵ هزار دُز آن تا دیروز در استان توزیع شده است.

او با بیان اینکه ۸۱۱ هزار و ۳۸۹ دُز یعنی بیش از ۸۱ درصد واکسن‌های دریافتی تاکنون در استان تزریق شده است اظهار کرد: میزان بستری بیماران کرونایی از ۳۰ روز قبل روی خط ثابتی است و در یک هفته گذشته کاهش مختصری داشته و ۱۰۶ مورد در دو هفته گذشته به ۱۰۰ مورد در هفته گذشته رسیده و در این مدت در استان هشت مورد فوتی داشته ایم.

دهقانی تصریح کرد: آمار کلی موارد مثبت ابتلاء به کرونا در یک ماه گذشته و موارد مثبت روزانه روند افزایشی دارد که اگر این وضعیت تداوم یابد، پیک ششم کرونا در خراسان جنوبی شروع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: طی سه هفته اخیر شاهد افزایش روند موارد مثبت ناشی از بیماری کرونا در خراسان جنوبی هستیم و هرچند این روند افزایشی، آهسته و ملایم است و مانند پیک‌های گذشته سیر صعودی تند ندارد، ولی روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده که هشدار دهنده است.